Jeannas Universum

13 februari 2011

Bernie´s

Filed under: Dining — Jeanna @ 21:28

I fredagsmorse var vi på Bernie´s igen och åt (dvs den där omvandlade tågvagnen).

Ägg, beacon, buttermilk pannkakor och varm choklad blev det för min del.

Tågdekorationen utanför Berni´s. Till vänster i februari, till höger i november.-Behöver jag påpeka att det är mycket snö i västra Massachusetts?

 

Allahjärtansdagfrukost

Filed under: Dining — Jeanna @ 14:31

Idag har jag blivit bortskämd med följande frukost på sängen:

Champange och jordgubbar.

En bit allahjärtansdagstårta. (Åter igen tycker jag att mannen min har lyckats köpa en gullig tårta.)

Allahjärtansdagmiddag

Filed under: Dining — Jeanna @ 14:24

Eftersom B jobbar på alla hjärtansdag har vi firat den nu i helgen istället och B har bjudit och skämt bort mig hela helgen med massa saker. I lördags var vi ute och åt trerätters meny och jag fick välja restaurangen och jag valde då ”On the Border”. -Det var så jäkla gott allting!

”Välkommssnackses” man får när man kommer: Homemade salsa och nachochips

Förrätt: En ”Sampelplatter” fylld med massa olika godsaker. Galet gott är ordet.

Huvudrätt: Oxssteak på mexikanskt vis. Mumma!

Drink efter maten: Mojito. Alltså, detta är nog den godaste drinken jag har druckit! Ologligt gott ät ordet!

Efterrätt: Kahluaglasstårta med kahluasås och chokladsås. Behöver jag förklara hur jäkla god denna var??? (Vi orkade inte äta efterrätten på restaurangen utan tog den med oss hem och efter en varsin helkroppsmassage mumsade vi i oss den.)

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.