Jeannas Universum

13 februari 2011

Allahjärtansdagmiddag

Filed under: Dining — Jeanna @ 14:24

Eftersom B jobbar på alla hjärtansdag har vi firat den nu i helgen istället och B har bjudit och skämt bort mig hela helgen med massa saker. I lördags var vi ute och åt trerätters meny och jag fick välja restaurangen och jag valde då ”On the Border”. -Det var så jäkla gott allting!

”Välkommssnackses” man får när man kommer: Homemade salsa och nachochips

Förrätt: En ”Sampelplatter” fylld med massa olika godsaker. Galet gott är ordet.

Huvudrätt: Oxssteak på mexikanskt vis. Mumma!

Drink efter maten: Mojito. Alltså, detta är nog den godaste drinken jag har druckit! Ologligt gott ät ordet!

Efterrätt: Kahluaglasstårta med kahluasås och chokladsås. Behöver jag förklara hur jäkla god denna var??? (Vi orkade inte äta efterrätten på restaurangen utan tog den med oss hem och efter en varsin helkroppsmassage mumsade vi i oss den.)

8 kommentarer »

  1. Åhh så gott!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Sitter här och är utsvulten. Väntar på maken som är och hämta ”hämte mat” Hoppas han kommer hem med ngt som liknar dina bilder… men så lär det inte vara.

    Kommentar av Linda B — 13 februari 2011 @ 18:30

    • Jag tror nog allt att mannen din lyckades komma hem med god mat, Linda! ;)

      Kommentar av Jeanna — 13 februari 2011 @ 20:02

  2. Åh mums!!! :-)

    Kommentar av Susanne — 13 februari 2011 @ 18:49

    • :D :D :D

      Kommentar av Jeanna — 13 februari 2011 @ 20:03

  3. Och den där Mojiton- hur smakade den jämfört med den du hade gjort till din fest? Alltså, smakade de likadant, så din mojito var rätt…eller hur sjutton jag nu ska uttrycka mig…

    Kommentar av Cissi — 13 februari 2011 @ 19:53

    • Du Cissi denna drinken hade varit något för dig. Den jag gjorde var enb kubans mojito och denna var en mexikansk mojito som hade tequila i sig och den var dessutom mycket sötare än den jag gjorde. Jättegod och den går inte alls att jämföra mot den jag gjorde. :D

      Kommentar av Jeanna — 13 februari 2011 @ 20:05

  4. Det ser förträffligt gott ut. Förutom champagnen- det är inte min grej riktigt… :-)

    Kommentar av Cissi — 13 februari 2011 @ 19:54

    • Det var superduper gott!

      Kommentar av Jeanna — 13 februari 2011 @ 20:06


RSS-flöde för kommentarer till det här inlägget. TrackBack URI

Kommentera

WordPress Classic-temat. Blogga med WordPress.com.

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

