Jeannas Universum

18 augusti 2010

Bagage till USA

Filed under: Travelling — Jeanna @ 13:41

En av de bästa sakerna med att flyga till USA är man få har två väskor med sig på vardera 22 kg! (Alla andra länder har i stort sätt endast en väska på 22 kg.) Nu vet Jamie och Cissi vad jag menar för dessa två väskorna är fantastiska! Man flyger till USA i stort sätt med tomma väskor och sedan letar man upp en viss given affär som börjar på W och shoppar loss! -Just point me to the nearest W….! De där väskorna kan man lätt fylla efter en shoppingtur på det stället!

(Nu kommer jag visserligen inte att flyga till med tomma väskor för jag kommer att ha med mig en massa smått och gott till Björn! En litet på paket på 8 kg har jag redan tänkt ut till honom (som sagt, jag har ett jäkla minne!), resten är det bara för Björna att begära! Whatever you want, I´ll bring!)

10 kommentarer »

  1. Haha det där visste jag inte om… Men det får nog bli en väska ändå, den ska ju rullar runt också.. och jag är ju i pygmemodell.😉

    Kommentar av Linnea — 18 augusti 2010 @ 15:12

    • Jag är ingen pygmémodell… Kan lått ha två väskor!😉 Föresten modigt av dig att ha en väska om du ska till Woodbury!😉

      Kommentar av Jeanna — 18 augusti 2010 @ 22:24

  2. Det är väl ändrat nu till bara en väska..? Eller är jag felinformerad?

    Vi fick iaf beskedet i höstas att det skulle ändras och en bekant som var i NY i våras påstod att det var ändrat nu till endast en väska per person…men jag har inte kollat upp det själv så jag är inte hundra…

    Kommentar av Susanne — 18 augusti 2010 @ 22:16

  3. Vad gör du här redan, Susanne? Det är ju inte natt ännu!😉

    Jag hade med hört via omvägar att det var ändrat men jag ringde Schweiz idag. (Eller, jag ringde ett 08-nummer men hamnade i Schweiz). Flyger man med Swiss så gäller fortfarande 2 väskor.🙂

    Kommentar av Jeanna — 18 augusti 2010 @ 22:21

  4. Nu är det väl iaf natt eller vad har du för gräns?😀

    Ok, vilken tur! Kanske beror på flygbolag då! Kan ju va värt att kolla upp, jag vill oxå ha mina två väskor nästa gång, hur klarar man sig annars???🙂

    Kommentar av Susanne — 19 augusti 2010 @ 00:29

  5. När är tidpunkten passerad då jag förväntar mig inlägg ifrån dig!😀

    Två väskor till USA krävs nästan!😀

    Kommentar av Jeanna — 19 augusti 2010 @ 00:50

  6. Vi åker med Air France och får betala 55 USD för den andra väskan. (Jörgen vill så gärna prova deras nya A380 flyg) annars hade jag valt SAS för där fick man ha 2 väskor i julas iaf. Var det inte 2×36 kg tidigare typ när vi var i Houston?

    Kommentar av Houston Maria — 24 augusti 2010 @ 21:11

  7. Det var helt klart två väskor man fick ha med sig på tiden du och jag bodde i Houston, men jag kan tyvärr inte minnas vikten… Jag flög med KLM den gången men har nog för mig att det var något på 20 kilo?

    Kommentar av Jeanna — 24 augusti 2010 @ 21:27

  8. Minns inte vilka jag flög med men tror att jag har haft med mig 2×36 kilo varje gång jag flygit fram till förra året. Har aldrig åkt på övervikt förutom när jag har haft ett tredje baggage. Air France har dock bra handbaggage 12 kilo och så får det väl bli 55 USD för en väska till för här ska det shoppas🙂

    Kommentar av Houston Maria — 24 augusti 2010 @ 22:01

    • Aha, på så sätt. Du har säkert rätt. Med Swiss Airlines får man i alla fall nu ha 2*22 kg med sig fast endast ett handbagage på 8 kilo.

      Kommentar av Jeanna — 24 augusti 2010 @ 22:04


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

