Jeannas Universum

19 augusti 2010

Roony Mara ska spela Lisbeth Salander

Filed under: Movies — Jeanna @ 08:28

I september ska den amerikanska versionen av ”Män som hatar kvinnor” börja spelas in i Sverige. Sedan tidigare är Daniel Craig klar för rollen som Mikael Blomkvist och Stellan Skarsgård håller på att förhandla om rollen som Vangers brorson Martin. Nu är även rollen för Lisbeth Salander klar och det blir den relativt okända skådisen Rooney Mara som får äran. Grattis!

Enligt rykten har jag läst mig till att regisören David Fincher har tänkt sig att alla skådespelarna ska prata engelska men svensk brytning; Jag har nog inte så förtjust i den idén.

Rooney Mara, Hollywoods svar på Lisbeth Salander.

2 kommentarer »

  1. Om de ska fejka svensk brytning tror jag att alla kommer låta som ryska skurkar från gamla Bond-filmer:)

    Kommentar av Påskharen — 19 augusti 2010 @ 14:09

    • (Kallar du dig ”Påskharen” nu? Var det inte ”Morran” för en vecka sedan?)

      Visst, jag kan förstå tanken bakom den svenska brytningen, men jag tror tyvärr att det kommer att låta förfärligt!

      Kommentar av Jeanna — 19 augusti 2010 @ 15:11


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

