Jeannas Universum

20 augusti 2010

Dagens vomit corner

Filed under: Friends — Jeanna @ 15:20

Dagens kategori av människor som stör mig är människor som alltid ska klaga och gnälla över saker och ting! Det spelar ingen roll var eller när man pratar med dessa människor, det finns alltid något som de klagar på. Och det slår aldrig fel, de klagar jämt och ständigt över allt och inget! Det går inte att ha ett samtal med dessa människor utan att det ska gnällas över något. Jobb, semester, trisstess, pengar, vänner, barn eller släktingar…det finns alltid något det är fel på! (Och det är ju heller aldrig deras fel utan det är alltid alla andras.)

Hur orkar man som människa hålla på så här? Hur orkar man fokusera på det negativa i ens liv? Nu kanske ni tycker jag är taskig men jag står för det: Jag tycker det är skittråkigt att umgås med dessa människorna och har slutat träffa flera utav dom! Jag orkar inte med denna negativitet!

Vidare skulle jag även vilja starta en kurs för dessa människor och förklara psykologins ”självuppfyllande profetsior” samt filosofins ”power of the mind”. -Jag vill skaka lite vett i dom och får dom att förstå att de är delaktiga i problemet! Men jag orkar f-a-n inte…

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

