Jeannas Universum

20 augusti 2010

Fredagkväll…

Filed under: Daily Life — Jeanna @ 18:20

…och jag har inga planer what so ever eftersom jag ska upp tidigt imorgon. Eller planer och planer, jag sitter här med min älskling, med min nya kärlek som jag är upp över öronen förälskad i. Men ett stort leend på läpparna och en myspys känsla inombords provar jag mig fram för att se vad som händer, för att lära mig och upptäcka allt nytt. Jag testar, justerar, pillar och provar och resultatet är makalöst! Vilken otrolig skillnad! Jag är kär!

Men antar att jag för en stund hoppar tillbaka i tiden och är en storstadstjej igen, vad hade jag då gjort en kväll som denna?

Hade jag bott i Barcelona hade jag tagit bussen in till centrum vid 20.00-tiden för att träffa Julia och Marelene. Vi hade först stuckit till någon restaurang och ätit innan vi hade dragit vidare till ”La oveja negra” där det hade blivit sangria och/eller drinkar. Antingen hade vi sedan stannat kvar på ”oveja” eller så hade vi dragit vidare till något dansställe innan jag sent hade tagit bussen hem igen.

Hade jag bott kvar i Houston hade det blivit utgång med Robert och/eller Hillary och Maria (kanske hade ytterligare några hängt på). Det hade blivit mat på något ställe, förmodligen en film och sedan hade vi hamnat hemma hos någon för en massa snack innan jag hade åkt hem igen.

…men nu är jag ingen storstadstjej längre. Spontana helgkvällar då det finns hur mycket som helst att välja på att göra existerar inte längre. Jag saknar USA… Saknar det så in i &¤%#% ibland!

3 kommentarer »

  1. hehe gillade det där och/eller Hillary😉 det var ju en följetong det där. Tänk att man inte fatta först att dom hade ihop det eller iaf inte jag😉 Tro det eller ej saknar jag också USA inte för att jag inte älskar min familj men för att jag alltid trodde jag skulle hamna där förr eller senare. oh well🙂 får nöja mig med semestern.

    Kommentar av Houston Maria — 24 augusti 2010 @ 20:53

  2. Ja, herre Gud, Maria! Robert och Hillary! Man visste ju att de hade varit ihop innan men det tog ett tag för mig också att fatta att de fortfarande träffades ibland och kuckilurade! Och vilka bråk de kunde ha emellanåt, det var ju pinsamt jobbigt ibland, hihi! Men sedan mot slutet var ju Hillary ihop med den där…Joey hette han va? (Han som veckan efter jag åkte hem skulle åka och titta på avrättningen av sin systers mördare!)

    Robert stötte ibland på mig när han och jag var ute själva, men jag spelade extremt dum och låtsades som att jag inte förstod något!😉 Hihi, du! Kommer du ihåg det här: Läkaren som du bodde hos (jag kommer tyvärr inte ihåg hans namn) tipsade dig och mig om att en helg sticka till baren/dansstället ”Madelenes”. (Vet du vilket ställe jag menar? Han stannade och visade oss vart det låg.) I alla fall, jag var hos dig den kvällen vi hade tänkt sticka ut och vi satt i ditt sovrum när Robert började prata med dig på msn. Han frågade vad vi skulle hitta på och du svarade att vi förmodligen skulle sticka till Madelenes. ”Vad ska ni göra där?”, frågade han. Du svarade på skämt: ”Jeanna behöver få sig ett ligg!” Så är det tyst infrån Robert en stund innan han på allvar skriver: ”Men ni behöver ju inte sticka ut och ragga upp okända killar för det. Jag kan ligga med henne!” Det var jobbigt att träffa Robert efter det!

    Du Maria, har du fortfarande kvar Playboybilderna? Har du det får du jättegärna maila mig dom plus profilbilderna vi tog på den där mexikanska restaurangen, om du vet vilka jag menar? (Playboybilder, tänker min läsare. Nejda, inget naket alls! Bara ett skämt jag, Maria och Hillary gjorde mot Robert eftersom han tidigare hade jobbat på en stippklubb.)

    Kommentar av Jeanna — 24 augusti 2010 @ 21:46

    • Kan tillägga att jag absolut trodde att du skulle hamna i USA! Jag trodde faktiskt att jag med skulle det, tror lilla mamma med trodde det. Fast, än är inte skeppet seglat för min del!😉

      Kommentar av Jeanna — 24 augusti 2010 @ 21:48


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

