Jeannas Universum

20 augusti 2010

Redhead – The beginning

Filed under: Music, Videos — Jeanna @ 01:23

Jag hade nyss börjat 9:an och hade aldrig förr funderat på att färga mitt hår rött. Då var jag naturligt ljushårig och drömnde nog mest om att vara blond även om jag tyckte att mörkt hår var fantastiskt vackert. Så en kväll satt jag framför en av den brittiska SKY-kanalerna (vi hade parabol) när en rödhårig artist vid namn ”Cathy Dennis” dök upp med en video i ett musikprogam. Jag blev genast fascinerad av hennes röda hår, tyckte det var otroligt vackert. Jag mindes att jag önskade att jag hade hennes röda hår och jag förbannade mig själv över att jag i slutet av 8:an hade klippt av mitt långa hår! (Jag hade hår ner till midjan fram tills jag gick i sjuan då jag klippte av det till axlarna, sedan klippte jag det riktigt kort innan sommaren i 8:an: Jag hade sett filmen ”Point Break” och blivit så betagen i Lorri Pettys frisyr i filmen jag jag sedan skaffade mig en exakt likadan. – Det var ingen bra idé! Med mitt lockiga och tjocka hår såg det helt crazy ut!)

Lorri Petty i ”Point Break”. -Inspirationen till min korthåriga hjärnsläpp i 8:an.

Jag kan hur som helst fortfarande minnas den där kvällen i källaren hemma på Kastanienhof. Det var början på mina drömmar som rödhårig. Sedan dess har jag haft mitt hår rött flera gånger och nu vid 32 års ålder sitter jag här med nästan exakt samma frisyr och hårfärg som Cathy Dennis hade den där kvällen.

Detta filmklippet är från Smash Hits Party. Jag minns att jag tittade på hela den här konserten när den visades på TV. Jag har den till och med fortfarande inspelad på ett VHS-band hemma hos mamma någonstans. Jag bjuder er på Cathy Dennis´ framträdande från den konserten. (Och då vet ni alltså hur min hårfärg och frisyr numera ser ut.)

2 kommentarer »

  1. Snygg du måste va i håret!🙂 Jag har alltid älskat sånt rött hår och skulle själv gärna färga det rött…mitt hår alltså!😉

    Kommentar av Susanne — 20 augusti 2010 @ 01:35

  2. Tack!🙂 (Fast mitt hår är något längre än det Cathy har i videon.) Jag har alltid trivt bäst i rött eller brunt hår, men jag har ändå mest haft håret färgat brunt. Men nu saknade jag det röda håret. Och ska jag vara ärlig så föredrar jag rött hår på tjejer, tycker rödhåriga tjejer är vackrast (om de är vita).

    Kommentar av Jeanna — 20 augusti 2010 @ 02:01


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

