Jeannas Universum

24 augusti 2010

Vad är det med New York?

Filed under: Travelling — Jeanna @ 21:14

Jag vet inte vad det är universum försöker tala om för mig när det gäller New York City? Men den senaste veckan har jag av en slump stött på människor i olika sammanhang som antingen bor i NYC, som ska åka dit i höst eller som är NYC-frälsta. (Linnéa är där nu på semester, jag hoppas att du har det bra tjejen!)

Jag har aldig förr i mitt liv träffat så mycket folk som under denna veckan som har anknyting till New York! Jag tycker bara det är ett konstigt sammanträffande! Och jag, jag som annars inte har NYC som min favoritstad i USA, blir bara mer och mer uppspelt! Jag ser bara mer och mer fram emot min USA-resa och har nu NYC som min höjdpunkt på resan!

Rockefeller Christmas Tree, en plats jag ska besöka under mitt stopp i New York. (Bild: nj.com)

6 kommentarer »

  1. När ska du dit?jag har varit där en gång men vill dit igen.det skulle vara kul o åka vid jul bara för att se allt julpynt!!!!!!

    Kommentar av Petra — 24 augusti 2010 @ 21:18

  2. Jag har med varit där en gång innan men det var lääänge sedan. (Det var på den tiden då Wolrd Trade Center fortfarande fanns. Jag var uppe i ena tornet då vilket känns rätt…hm, vilket ord ska jag använde för att det inte låter fel? Äasch, du förstår nog vad jag menar…)

    En av anledningarna till att jag åker då jag gör är att jag har på min ”bucket list” att se New York julpyntat vilket jag nu kommer att göra.🙂 Fast, tyvärr vill jag inte skriva öppet när jag åker.

    Kommentar av Jeanna — 24 augusti 2010 @ 21:25

  3. Jag önskar att jag också hade varit uppe i WTC innan de föll… Minns du hur du upplevde det?

    Vad är det med New York undrar du i din rubrik.

    Allt. Det är allt.

    In Medias Res!

    New York kommer vinna ditt hjärta!🙂

    Kommentar av Susanne — 25 augusti 2010 @ 01:16

    • Jag mindes att det var en modefotografering utanför WTC innan vi gick in och jag tyckte det var skitcoolt att få se! Jag blev lite larvigt småstolt över att det hängde en svensk flagga i foajén (fast iofs hängde det en massa flaggor där). När vi väl kom upp var utsikten härligt otrolig. Eftersom det blåste fick vi inte gå ut utan vi var bara inomhus på obversationsdäcket. Men man kunde gå runt och se hela NYC från alla hörn. (Vi har det inspelat på film vilket idag känns lite coolt eller något.) När vi sedan åkte upp i Empire State Building så kändes det nästan häftigare för där var man utomhus… Men jäkla så högt upp man var!😉

      In medias res😀 Så sant så, en perfekt beskrivning av NYC!😀 Jag minns att jag tänkte på den frasen (nästan ialla fall) när jag kom till Times Square. Jag var et stort Madonnafan som ung och jag var 15 år när jag sist besökte NYC. Madonna hade sagt till taxichauförren när hon flyttade till NYC att han skulle släppa av henne i mitten av allt och hade då blivit avsläppt på Times Square.

      Sist jag var i NYC var det högsommar och 42 grader varmt! Helt olidligt med andra ord med en värmen mitt inne i centrum! Jag tyckte allt bara var galet och stort! En massa människor överallt och det var aldrig tyst, sirener och andra ljud hördes för jämnan. Men jag tror att jag nu har lagt om min bild av NYC och jag kommer nu uppleva den på ett annat sätt.😀

      Kommentar av Jeanna — 25 augusti 2010 @ 14:52

  4. Förresten, gå in här och kolla: http://www.radiocitychristmas.com/

    Jag vet att du inte har så många dagar i NY men detta är en magisk show som jag varmt rekommenderar! Upplevde den 2008 och när den var slut ville jag och M bara se den direkt en gång till!😉 Och det är ju ett gott tecken, inte sant?

    Fantastiskt vackert är det inne i anrika Radio City Music Hall också!🙂

    Kommentar av Susanne — 25 augusti 2010 @ 14:22

    • Tack för tipset! Ska helt klart kolla upp möjligheten till att få se den showen!

      Kommentar av Jeanna — 25 augusti 2010 @ 14:53


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

