Jeannas Universum

27 augusti 2010

IKEA-diskriminering

Filed under: Daily Life — Jeanna @ 12:56

För andra året i rad har jag (och alla andra som bor här) blivit diskriminerade av IKEA och inte fått deras katalog! Va? Vet inte IKEA hur mycket pengar det finns på Listerlandet? Att de förbeser potentiella kunder med massa pengar genom denna miss! (Eller, de kanske inte vill ha Listerlänningar som kunder pga annat?)

Jamie och jag pratade för några veckor sedan om skillnaden mellan Swedbank här och kontoret i Kyrkhult: Här är det lite mer action och bankpersonalen får bevittna betydligt störra insättningar och  uttag samt att kundernas konton och bankfacken är betydligt mer välfyllda. Eller för att förklara det på annat sätt: Jag var nyss uppe i baknen och växlade pengar. Mannen som var före mig i kön, en äldre och vithårig man iklädd trätofflor, gjorde ett kontantuttag på 156 000 kronor som han lite nonchalant stoppade i byxfickan. Jag tror inte man får uppleva det i Kyrkhult…

Dumma IKEA! (Nu skiter jag i deras katalog, bara mer principen som jag hänger upp mig på!)

12 kommentarer »

  1. Nu har du gjort sån reklam för Lister så nu vallfärdar säkert landets alla tjyvar och banditer till er!😀 Nej, skämt åsido så fattar jag mig inte på IKEA när det kommer till detta! Skulle de som företag inte ha råd (tillåt mig SKRATTA!!!) att skicka ut katalogen till alla svenska hushåll eller vad är det för problem..?

    Kommentar av Susanne — 27 augusti 2010 @ 23:00

    • Vet inte landets alla tjuvar att det finns gott om pengar på Lister så har de ju missat något!😉 Jag menar, det är inte så svårt att räkna ut!😉 (Visserligen lägger jag inte mina miljoner i byxfickan utan de finns gömda under fläsksteken i frysen.)
      Jag förstår mig heller inte på denna brist på IKEA-kataloger till oss här ute! Oförskämt!

      Kommentar av Jeanna — 29 augusti 2010 @ 23:48

  2. Åh vad trist! Jag känner likadant, vi blir diskriminerade av blomsterlandet och jag som älskar att kolla på blommor och köpa dom!😉

    Kommentar av Linnea — 28 augusti 2010 @ 12:37

    • Dumma affärer! Jag gillar med för övrigt blomsterlandet!🙂

      Kommentar av Jeanna — 29 augusti 2010 @ 23:57

      • haha idag läste jag i tidningen att om man inte fick någon katalog från IKEA skulle man kontakta dom så skickar de en! Undrar om man kan be om en katalog till en hel by!?

        Kommentar av Linnea — 30 augusti 2010 @ 22:26

        • Hihi, tack för tipset! Jag ska ringa och beställa kataloger åt hela Lister tror jag!😉

          Kommentar av Jeanna — 30 augusti 2010 @ 22:36

  3. Det har kanske med språket att göra. Ikea-folket kanske inte tror att listerlänningarna förstår vad som står i katralogen. Typ, eller nåt…🙂

    Kommentar av Cissi — 29 augusti 2010 @ 22:02

    • Jag tror att du har kommit fram till svaret, Cissi, fast lite tvärt om! IKEA tröttnade på att folk härifrån hela tiden ringde eller dök upp i affären med frågor och beställningar och då ingen kunde förstå vad de sa!

      Kommentar av Jeanna — 30 augusti 2010 @ 00:07

  4. Jeanna, har du en skylt med ”EJ REKLAM” på din låda? För då får man inte längre IKEA-katalogen har Ikea bestämt. Den räknas numera som reklam… Jag frågade min vän som är brevbärare…

    Kommentar av Susanne — 2 september 2010 @ 13:03

  5. Nej, jag har ingen ”Ej reklam” på min postlåda. Men tänka sig. I förgår dök det upp en IKEA-katalåg i min postlåda!😀

    Kommentar av Jeanna — 2 september 2010 @ 19:45

  6. IKEA har inte bestämt, att de som har ”nej till reklam” inte ska få någon katalog. Utan det är så att IKEA katalogen ÄR reklam, och har du ”nej tack” på din låda så får du ingen katalog……men den går utmärkt att få adresserad hem till alla som vill det. http://www.IKEA.se Å det vill väl ALLA ha!?

    Kommentar av Anna — 6 oktober 2010 @ 23:14

  7. Som sagt, nu hade jag INGEN sådan skyllt på min postlåda och jag fick den till slut. Men tack ändå för tipset!

    Kommentar av Jeanna — 7 oktober 2010 @ 01:38


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

