Jeannas Universum

30 augusti 2010

Dansfeber

Filed under: Dance, TV — Jeanna @ 22:08

Jag har kollat in klippen från helgens ”Dansfeber” och låt mig få uttrycka mitt missnöje. Jösses så dåligt det var! Skulle det där klassas som underhållning? I min värld så misslyckades det helt! Det var varken bra eller roligt!

För det första, om man nu inte kan dansa, varför envisas man med att välja en dans som innehåller en viss teknisk kompetens? Why??? Det är dömt att gå åt skogen! (Främst syftar jag till Flashdance. Okej, jag vet att Jennifer Beals egentligen endast gör tre pirouetter i den dansen och att resten är ihopklippt för att se ut som betydligt mer, men i alla fall!)

Om man nu inte innehar en teknisk kompetens kanske man ska satsa på framförande istället och göra en show utav det eller försöka göra det roligt? Men nej…även där misslyckades det! Jag vet inte, men…skulle inte en version av ”the Full Monty” kunna vara något? (Inte för att jag nu är ute efter att se nakna karlar utan mer att det had kunnat bli bra och roligt.)

Varför gör ni på detta sätt? Och hur vore det med lite reserch? En perfekt dans i detta endamålet som inte är teknisk utan endast bygger på taktkänsla, linjer och framförande och som dessutom hade kunnat bli en bra show är till exempel ”One” från ”A Chorus Line”.

Snälla, varför kan ni inte välja mer lämpade danser till era framföranden?

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

