Jeannas Universum

30 augusti 2010

The Apprentice

Filed under: TV — Jeanna @ 23:26

Jag är inget fan av realityserier (de flesta vill jag kräkas över) men det finns en serie bortsett från SYTYCD som jag mer eller mindre älskar: The Apprentice. Även om jag föredrar den amerikanska versionen med Donald Trump i spetsen så är den brittiska med Sir Alan Suger ändå helt okej.

För er som inte känner till denna serien handlar en grupp med ambitiösa och duktiga akademiker som oftast kommer ifrån prestigefyllda skolor (vanligtvis advokater eller ekonomer) som tävlar om att få ett jobb hos Donald Trump eller Sir Alan Sugar. Varje vecka ska de utföra olika jobb där det går ut på att sälja olika saker och i det förlorade laget blir en spakrad och som då får lämna serien. Den som är sist kvar får jobbet. …det låter kanske inte så svårt men ni ska veta att det oftast inte är lätt för dessa akademiker att vara kreativa. Jag kan även tillägga att detta är det ända TV-program jag själv skulle vilja delta i. Inte för att jag vill ha jobbet utan för att jag själv hade velat testa mig mot dessa människorna. -Kreativ hjärna vs. toppakademiker.

Följande klipp är helt underbart och ett bevis på hur fel det kan bli. (Detta är ett ihopklipp med kommentarer utifrån den brittiska versionen.) Uppgiften för detta uppdraget var att sälja varor på TV-shop och man fick fritt välja utifrån TV-shops sortiment. Simon (som senare vann och blev ”the apprentice”) var projektledare och försökte vara smart och valde några av sortimentets dyrare produkter: En rullstol och en stutsmatta. (När det gäller rullstolen tänker jag: Va??? Vem f-a-n köper en rullstol spontant från TV-shop? Kan tillägga att de sålda två stycken…jag hade personligen velat leta upp dessa människorna och sett hur de var funtade!) När det gäller stutsmattan…titta och se:

(Spola fram till 1,55 i klippet.)

2 kommentarer »

  1. Jag gillar också The Apprentice!🙂 Och ha,ha,ha vad fel det blir ibland! Jättekul klipp Jeanna!😀

    Kommentar av Susanne — 2 september 2010 @ 12:51

  2. Jag älskar The Apprentice! Klippet jag visade här är en av de bästa från UK-versionen.🙂 Finns flera bra från den amerikanska också och jag kommer nog att lägga upp några av dom lite längre fram…🙂

    Kommentar av Jeanna — 2 september 2010 @ 19:37


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

