Jeannas Universum

31 augusti 2010

Gråtdag

Filed under: Emotions, Videos — Jeanna @ 20:23

Idag har varit en sådan där dag/kväll då jag har gråtit i omgångar. Inte för att jag är ledsen utan det handlar mer om att jag är rörd och överväldigad.

Det började med drömmen. Att den visade sig vara sann blev på ett sätt jobbigt att hantera; Både saken i sig att det var en sanndröm, men även vad själva drömmen handlade om.

Sedan pratade jag med en killkompis och han tipsade mig om en bra film (”No arms, No legs, No worries”) och när jag tittade på ett filmklipp från filmen på youtube kunde jag inte hålla tårarna tillbaka, jag blev så rörd…

Och nu sitter jag här och tårarna bara sprutar på mig! Jag har ”Extreme Home Makeover” på i bakgrunden och dagens avsnitt är så ledsamt i kombination med rörande att jag bölar för fullt!

8 kommentarer »

  1. Så underbart att få gråta ibland, det behöver man. Stor kram till dig

    Kommentar av Anna — 1 september 2010 @ 19:37

    • Jag gråter så sällan… När det gäller mig själv kan jag knappt gråta längre, jag kan inte bli ledsen på det settet längre verkar det som… Men när det gäller andra är jag blödig och blir rätt rörd.🙂 Hihi, då kan jag sitta och böla!😉

      Kommentar av Jeanna — 1 september 2010 @ 22:01

  2. Du måste tillåta dig själv att bara släppa ut allt det där du bär på…långt därinne… Du har rätt till dina känslor, till din sorg. Varm kram

    Kommentar av Susanne — 2 september 2010 @ 12:55

  3. Fast det är inte så att jag inte tillåter mig själv att gråta. Jag undertrycker inte mina känslor. Jag vet inte riktigt varför, men jag kan oftast inte bli ledsen över mig själv längre, jag tycker inte synd om mig själv. Jag kan inte gråta över mig själv… Och blir jag ledsen pga att något händer mig så kommer några tårar och sedan försvinner den där känslan snabbt igen.

    Tack för kramen.🙂

    Kommentar av Jeanna — 2 september 2010 @ 19:40

  4. Aha, du menar så! Mognad, klokhet och empati ligger säkert bakom din nya ”känsla”!🙂

    Kommentar av Susanne — 2 september 2010 @ 20:33

    • Hihi, tja…vi kanske kan kalla det för mognad eller kanske att ha hittat en sund inställning till livet? Jag är ett stort fan av ”Samtal med Gud”-böckerna och andra böcker med liknande tema. De har fått mig att se på livet helt annorlunda!😉

      Kommentar av Jeanna — 3 september 2010 @ 16:13

  5. Usch jag är rätt blödig, det är jobbigt ibland faktiskt. Ibland är det skönt. Jag känner lite som du – senaste tiden har jag inte gråtit så mkt, jo när jag lämnade in Sigge på djursjukan – för jag är så orolig att de inte ska vakna efter narkosen och sen när jag vet att det gått bra släpper det liksom. Det går lite i perioder det där, men senaste tiden är det som om jag inte orkat gråta, för jag vet att det kanske inte tar slut. Eller jag kanske är rädd att jag släpper löst någonting. Eller är det så bara att jag inser att jag får finna mig i vissa saker?

    Kommentar av Linnea — 2 september 2010 @ 20:46

  6. Jag är med blödig när det gäller andra människor, men framför allt när det gäller djur! Jag har förr lipat mig halvt fördärvad över husdjur som har dött!😦
    Vad jobbigt det måste ha varit med Sigge! Förstår att du grät, det hade jag med gjort! Men bra/tur att han vaknade!

    Kommentar av Jeanna — 3 september 2010 @ 16:16


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

