Jeannas Universum

31 augusti 2010

Modell för en dag

Filed under: Daily Life — Jeanna @ 10:16

Igår ringde en kille från ”The studio” och bjöd in mig till ”Modell för en dag” när de kommer på turné till Kristianstad. Nu tar jag inte det ett dugg på allvar utan ser det mer som en rolig grej. (Jag menar alltså att jag inte det minsta tror eller har fått för mig att jag skulle klassas som en riktig modell, inte på långa vägar!) Tycker bara att det ska bli kul att få bli stylad och fotograferad. (Dessutom har jag knappt några bilder på mig själv eftersom jag till 99% alltid står bakom kameran.) Dessutom är det gratis…

Jag fick ta med mig fyra vänner och har nu snabbt bokat in tre av dom plasterna. (Den fjärde platsen finns fortfarande kvar och hänger lite i luften.) Tror det kommer att bli en lättsam och rolig dag med ett glatt tjejgäng.

Modell för en dag

14 kommentarer »

  1. Jättekul! Det skulle jag med vilja göra! Man fastnar så lätt i det gamla vanliga – det är bra med inspiration och hitta på något annorlunda.

    Kommentar av Linnea — 31 augusti 2010 @ 11:57

  2. Jag har eventuellt en plats kvar (väntar svar från en tjej ifall hon vill följa med eller inte). Vill hon inte följa med och du har lust att ta dig till Kristianstad är du välkommen.🙂

    Kommentar av Jeanna — 31 augusti 2010 @ 13:18

    • Men vad söt du är!! =)

      Kommentar av Linnea — 1 september 2010 @ 20:16

      • Jag hör av mig så fort jag vet, Linnéa.🙂

        Kommentar av Jeanna — 1 september 2010 @ 22:02

  3. Ska bli så skoj🙂

    Kommentar av Anna — 1 september 2010 @ 19:36

    • Visst ska det!😀 Roligt att du vill hänga på, Anna!

      Kommentar av Jeanna — 1 september 2010 @ 21:59

  4. Jag var på det för lite mer än ett o ett halvt år sen nere i Malmö och det var verkligen roligt att få bli stylad o fotad🙂 Ni får säkert en helmysig dag!

    Kommentar av Maria — 2 september 2010 @ 18:54

  5. Jag har sett dom bilderna på FB och de blev jättebra på dig, Maria!
    Tror med att det kommer att bli jätteroligt!😀

    Kommentar av Jeanna — 2 september 2010 @ 20:00

  6. När de ringde mig i våras nobbade jag, för jag har hört att det kan bli ganska drygt, med långa väntetider och att ”negativen” man får efteråt är av dålig kvalitet, så man inte själv kan förstora dem utan måste köpa förstoringar från fotografen… men på den aktuella dagen cyklade jag förbi tågstationen på väg till skolan, och där stod ett helt gäng med ”Mardrömsmänniskor”: Superblekta fjortisbrudar i 20års-åldern med hela resväskor fyllda med smink och kläder, och alla hade typ lårhöga stövlar och pyttesmå rumpor. Hjälp! Nu ska ju du ha kompisar med dig, och det är nog skönt. För tänk att tillbringa en hel dag mitt i en grupp av tjejer typ Linda Rosing!!

    Kommentar av Cecilia — 9 september 2010 @ 13:37

  7. Jo, fotografierna i sig (om man nu väljer att köpa dom) kostar lite… Fast, om jag ska vara ärlig är jag inte ute efter att köpa några fotografier. Dels ser jag det som en kul grej att göra med mina vänner, dels ska det bli kul att bli sminkad (annars är det alltid jag som sminkar andra) och dels ska jag spionera lite på deras studioutrustning.😉 -Jag ska själv snart köpa mig en egen studioutrustning!😉

    Hihi, jag kan tänka mig att stället kommer att vara fyllt med Linda Rosing kopior… Blä! Som tur är är mina vänner olika.. Den yngsta är 29 år och vi är alla starka tjejer med personlighet som inte det minsta väljer att se ut som ”fjortisar”! -Inget löshår, inga fejkade naglar, inget blek hår och inga bröst- eller läppförstoringar.😉

    Kommentar av Jeanna — 9 september 2010 @ 14:24

  8. Hihi är det jag som är yngst🙂 det ska bli så skoj, men du vännen, ledsen men jag har fejkade naglar.. hihi hoppas det är okej ändå🙂 stor kram ses på söndag..

    Kommentar av Anna — 9 september 2010 @ 20:42

  9. Du är yngst Anna och jag befinner mig i mitten!🙂
    Tycker med att det ska bli roligt och, hihi, det är okej att du har fejkade naglar!😀
    Kram så ses vi på söndag! (Jag ringer dig innan på dagen så kan vi träffas utanför!)

    Kommentar av Jeanna — 9 september 2010 @ 21:45

  10. Ja gör gärna det🙂 låter toppen, ses imorgon, ha en bra kväll kramis

    Kommentar av Anna — 11 september 2010 @ 18:16

    • Det ska bli jättekul! Vi syns snart! Kram!

      Kommentar av Jeanna — 12 september 2010 @ 09:58


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

