Jeannas Universum

31 augusti 2010

Några vänliga ord helt appropå

Filed under: Daily Life — Jeanna @ 09:40

På festen i helgen kom en (nykter) kvinna fram till mig när hon skulle gå, en kvinna som jag hade träffat för första gången den kvällen: ”Du har sådan härlig personlighet och du är så färgstark! Jag måste få ge dig en kram!”.

Vad jag ville säga med det är att ofta kan en mening eller två helt appropå göra skillnad. Nu var jag iofs redan glad och hade det trevligt på festen (och jag var med nykter) men jag blev ändå glad av hennes yttrande.

Jag är med en sådan person som säger sådana saker spontant. (Ärliga saker, jag hittar inte på och säger något för att vara schysst.) För några dagar sedan var jag i en affär och handlade en present och medan jag väntade på att expiditen skulle slå in saken jag just köpt säger jag till henne att jag tycker hon hade en snygg outfit, dvs att hon hade en bra förmåga att para ihop kläder och smycken. Tjejen, som jag tippar på var runt 22-23, blev riktigt rörd och utbrister ett glatt ”Tack!” innan hon fortätter med: ”Det är aldrig någon som har sagt det innan!”

Varför kan människor i detta landet bara inte vara mer spontant ärliga och snälla och säga vänliga saker som de känner/tycker till personer?

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

