Jeannas Universum

3 september 2010

Knack Knack

Filed under: Supernatural — Jeanna @ 17:07

Jag hade precis kommit ut ur duschen när telefonen ringde. Jag slängde hastigt på mig ett par trosor och sprang sedan ut i vardagsrummet för att svara i telefonen. När jag passerade mitt ”Hollywoodrum” (där jag har mina kläder) dök en tanke upp i mitt huvud: ”Sätt på dig en tröja så att du kan öppna dörren när det knackar om en stund.” Fast jag skakade av mig den tanken för hur ofta kommer det objudna gäster hem till mig och knackar spontant på dörren en fredagseftermiddag? Aldrig i stort sätt…Och dessutom skulle jag ju bara svara lite snabbt i telefonen innan jag skulle fortsätta klä på mig.

Tio minuter senare sitter jag fortfarande  i soffan i vardagsrummet, iklädd endast trosor,  och pratar sociologiska frågeställningar med en vän när det plötsligt knackar på dörren. Oj…

För er som inte känner till hur mitt hus ser ut innebär min halvt nakenhet nu ett problem! För att kunna komma till mina kläder måste jag passera hallen och hallen har fönster på vardera sida om dörren, dvs man ser rakt in! Så, nej…jag öppnade inte dörren! Istället gömde jag  mig i soffan eftersom jag inte ville att den som knackade skulle se mig sitta naken i vardagsrummet!

Fråga mig inte vem som var och knackade på dörren för jag kunde inte se någon komma och gå… Men tänk om jag bar hade lyssnat på den där rösten som dök upp i mitt huvud några minuter tidigare…

6 kommentarer »

  1. Vad rolig du är… härligt att komma hit och läsa att roliga inlägg! Du kan iallafall skratta åt det här efteråt! =)
    Har du läst sociologi? Jag har sociologi som huvudämne i min examen. =)

    Kommentar av Linnea — 4 september 2010 @ 17:53

  2. Hihi, tack Linnéa. (Och då ska jag säga att det är mycket som INTE hamnar på min blogg, hihi!)
    Jag skrattar alltid åt mig själv och jag bjuder gärna på mig själv!🙂

    Japp, jag har läst sociologi. Eller egentlgien har jag läst beteendevetenskap, så det var psykologi, sociologi och pedagogik… Fast just nu hjälper jag lite min vän som skriver sin kandidantexamen i just sociologi. (Jag är typ hennes bollplank och idéspruta.)

    Har du läst sociologi med en viss inriktning?

    Kommentar av Jeanna — 5 september 2010 @ 22:38

  3. Beteendevetenskap har jag också läst, och extra mycket psykologi.

    Är därför jag är som jag är…antar jag…haha.
    😉

    Kommentar av Susanne — 6 september 2010 @ 23:52

    • Jag skyller mitt beteende delvis på att jag läst så mycket beteendevetenskap också! Resten skyller jag på Madonna!😉 Jag var ett stort fan av henne när jag växte upp…and I think she fucked me up royaly!😉 Näää, riktigt så farligt är det väl inte…

      Kommentar av Jeanna — 7 september 2010 @ 06:37

  4. Fast i ärlighetens namn hade det nog varit bra för världen om fler fått möjligheten att lära sig beteendevetenskap, tycker ni inte..?

    De flesta människor har extremt dålig självinsikt och svårt att förstå sig på sina medmänniskor och sin omvärld…tycker jag…tyvärr…😦

    Kommentar av Susanne — 6 september 2010 @ 23:55

    • Du, jag kan inget annat göra än att hålla med dig! Du har så rätt! Jag anser att psykologi A och B borde vara obligatoriskt i gymnasiet! -Fast egentligen hade det krävts mer än så!!! Människor med dålig självinsikt och brist på förståelse kryllar det av överallt!!! Stöter på dom nästan dagligen!

      Nu har jag visserligen läst både psykologin och psykiatri, men tusan vad jag har haft nytta utav detta!

      Jag har några böcker i huvudet inom beteendeveteksap och religion (böcker med Dalai Lama) som alla människor borde få när det föds: -Här, har ett bra liv. Enjoy you life!

      Kommentar av Jeanna — 7 september 2010 @ 06:51


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

