Jeannas Universum

3 september 2010

Väntar du på mig?

Filed under: Daily Life — Jeanna @ 17:20

Jag stod ute vid vägen, på andra sidan mitt hus, och väntade på att en vän skulle komma när tonårskillen som jag bor granne med kommer utspatserades från sitt hus.

”Hej!”, sa han. ”Väntar du på mig?”

Något oförstående svarar jag: ”Nej… Jag väntar på att en vän ska komma och hämta mig…”

”Jaha, jag tänkte att du kanske väntade på mig? Jaja, hej hej”, säger han och går igen.

Va??? Jag förstår ingenting? Varför skulle jag stå ute vid vägen och vänta på honom? Jag känner inte människan utan har endast hälsat på honom när vi har passerat varandra. Och om jag nu hade väntat på honom så hade jag väl för tusan ite stått ute vid vägen? Märklig tanke!

8 kommentarer »

  1. Haha han flörtade kanske med dig😉 Jag var i usa bara 10 veckor, tyvär, familjen och jag funkade inte sen tog hemlängtan över ganska bra. Men jag åker mer än gärna dit igen, gillar usa. Hur länge stannade du där? Är du äldre än jamie?

    Kommentar av Jenna — 3 september 2010 @ 18:07

  2. Hihi, ja eller så hade han hört talas om att jag nu helt plötsligt gillar tonåringar!😉

    Jag gillar med USA som tusan! Anser till och med att det är mitt andra hemland!
    Jag pluggade först ett år i USA läsåret 95/96. Sedan var jag sommaraupair där i tre månader. Därutöver har jag varit på semester där tre gånger och ska snart dit igen nu i höst. Jag längtar redan ihjäl mig!😀

    Folk brukar tro att jag är Jamies lillasyter, men jag är faktiskt två år äldre än honom. Lillebror är alltså född 80 och jag 78.😉

    Kommentar av Jeanna — 3 september 2010 @ 18:42

  3. Hehe konstigt ja. Han önskade kanske att det va så att du väntade på honom🙂

    Kommentar av Petra — 4 september 2010 @ 11:42

    • Eller så är det något kulturellt som jag inte förstod.😉 -Killen och hans familj är ifrån Polen.

      Kommentar av Jeanna — 5 september 2010 @ 22:08

  4. Haha… jag tyckte det var rätt roligt faktiskt. Tonårskillar kan vara så där roliga ibland, testar att vara lite fräcka så där. Jag hade tagit det som en komplimang!😉

    När vi var yngre trodde alla att jag var stora syster till min storebror för han var så wild n crazy och jag raka motsatsen.😉

    Kommentar av Linnea — 4 september 2010 @ 17:51

    • Hihi, jag kanske får se det som en komplimang. 🙂

      Varken jag eller min bror har varit vilda av oss (även om jag var betydligt lugnare än honom som liten). Fast, jag tror jag har kört om min lillebror på den punkten nu…🙂

      Kommentar av Jeanna — 5 september 2010 @ 22:17

  5. Jag undrar hur han tänkte där, grannkillen…fast han kanske har en hemlig förälskelse (=dig) och är så inne i sina dagdrömmar att de känns verkliga…

    FNISS!😉

    Kommentar av Susanne — 6 september 2010 @ 23:40

  6. Hihi, jag tror inte det minsta att han har en hemlig förälskelse i mig!🙂 Tror nog snarare att han var lite förvirrad, eller något?😉

    Kommentar av Jeanna — 7 september 2010 @ 01:09


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

