Jeannas Universum

4 september 2010

Got snus?

Filed under: Travelling — Jeanna @ 06:32

Där gick vi på Londons gator och pratade om vilket ställe vi skulle äta på när en kille som pratade svenska dök upp. ”Är ni ifrån Sverige?”, frågade han glatt? ”Ja…”, svarede vi. ”Har ni snus?”, blev hans nästa fråga. Tyvärr hade vi inte det och killen blev något besviken. Jag som annars brukar ha en dosa fjollsnus (sådan där snus i små portioner smaksatt med  granatäpple, viol eller fläder) hade faktiskt inget snus alls med mig, men frågan är ifall han hade klassat det som snus? Jag kan se hans besvikna min framför mig om jag först hade sagt ”ja” och sedan slängt fram en sådan dosa.

Jamie: Jag tror jag har kommit på en affärsidé! (Sorry, ett inside joke från en resa min familj gjorde till min kusin i Tyskland. -Jamie kom på massa affärsidéer under den resan!)

4 kommentarer »

  1. Haha nöden har ingen lag! Så osvenskt att ställa den frågan som nnr 2 liksom! =D

    Kommentar av Linnea — 4 september 2010 @ 17:48

  2. Ja, precis… Att svenskar har frågat efter snus utomlands har jag aldrig varit med om innan!😉

    Kommentar av Jeanna — 5 september 2010 @ 22:30

  3. Ja för ALLA från Sverige har ju liksom snus i fickan…ööh..liksom!
    😀

    Kommentar av Susanne — 6 september 2010 @ 23:50

  4. Hihi, jo precis! Det är ju standars och nästan lag på att vi alla springer runt med snus på oss!😉

    Kommentar av Jeanna — 7 september 2010 @ 06:33


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

