Jeannas Universum

5 september 2010

Singing in the rain

Filed under: Dance, Music, Travelling — Jeanna @ 21:50

I lördags hade jag och ett glatt tjejgäng bokat en bussresa till Operan i Malmö för att titta på musikalen ”Singing in the rain”.

Operans kristallkronor.

Lugnet före regnet… Vi hade platser på balkongen.

Och sedan började det att regna…

…dansas och sjungas…

…och regna lite till.

(Man fick inte fotografera under föreställningen så jag körde med en lite kompakt kamera som jag smusslade med.)

Musikalen vad bra och mycket sevärd! Den fick stående ovationer! Dom hade lyckats bra med rollbesättningen i denna uppsättningen och det svenska manuset var även det lyckat! (Flera skämt på svenska som inte hade fungerat på engelska.) Något som även imponerade på mig var scenografin, dels hur vackert det var men även hur smidigt de lyckades med alla byterna! Jag är väldigt imponerad!

Maten var även den jättegod som det bjöds på under hela resan och jag har nu även för första gången i mitt liv smakat flädergelé. Så gott!

Jag är så nöjd med hela bussresan! Happy happy!

8 kommentarer »

  1. Åh vad glad jag är för din skull att det blev en lyckad resa! Jag blev nästan sugen, fast jag inte är något fan av musikaler. Men men… =) Fläder gillar jag – det måste varit jättegott med gelé.

    Kommentar av Linnea — 5 september 2010 @ 21:53

  2. Tack tack, vännen!🙂
    Mmm, den flädergelén var väldigt god! Vi fick den serverat till oxkött.

    Jag älskar musikaler! Eller jag älskar allt som har med en scen att göra. -Musikaler, teatrar, konserter, revyer…ja allt!😉

    Kommentar av Jeanna — 5 september 2010 @ 22:41

  3. Jeanna, just därför tycker jag du ska passa på att se Radio City Christmas Spectacular Show med the Rockettes när du nu kommer till NY i juletider! Du lär inte ångra dig, och även de billiga biljetterna längst upp i Radio City Hall är fantastiska och ger en bra upplevelse, om man nu inte vill lägga ut en förmögenhet på att siitta längst fram så tomten kan blinka till en!😀

    Bilderna gör förresten mig ännu mer sugen på att se Singing in the rain, jag också…hmm…får väl se om jag kan få med mig nån t Malmö kanske…🙂

    Kommentar av Susanne — 6 september 2010 @ 23:45

  4. Jag blir bara allt mer sugen på att titta på den konserten nu! Tack för tipset! Jag får nog allt ta och prata med Björn!😀 Hrm, och nej…jag är inte någon som behöver sitta längst fram… Det är bara under konserter som jag försöker komma så längt fram som möjligt.😉

    Singing in he rain är sevärd. Hade jag vetet att du också gillade musikaler hade jag frågat om du ville följa med.🙂 Vi planerar att åka till Sound of musik i Växjö om du vill hänga med på det?

    Kommentar av Jeanna — 7 september 2010 @ 06:15

  5. Givetvis var jag tvungen att kolla upp det där tipset av Susanne – klart du ska gå om du gillar sånt – den verkar jättebra faktiskt och jag tror det är en mäktig upplevelse!

    Jaha så du planerar att åka till Växjö, brukar du det? Det sätts ju upp musikaler här för jämnan😉

    Kommentar av Linnea — 7 september 2010 @ 22:03

  6. Jag har med kollat in den och den verkar väldigt sevärd!🙂 Ska se om jag kan få biljetter.

    Ibland är jag i Växjö. Innan var jag där betydligt mer eftersom mign fd bodde där, men det senaste året har det bara blivit 3-4 gånger som jag har varit där… Mmm, jag har hört mycket bra om Linnéa teatern!🙂

    Kommentar av Jeanna — 7 september 2010 @ 22:41

  7. Jaha se där… =) Tänk vad man inte vet ändå. Och jag har ju hela min släkt i Blekinge! =) Min kusin har butik i Ronneby, LK kläder.

    Kommentar av Linnea — 8 september 2010 @ 20:01

  8. Jag bodde nästan halvt om halvt i Växjö under ett års tid fram tills i slutet av september i förra året (då det tog slut med mitt ex som alltså bodde där). Nu åker jag bara dit för att shoppa och jag ska snart dit igen för att köpa lite mer kamerautrustning…😀

    Kommer du ifrån Blekinge och är uppflyttad i Växjö?

    Kommentar av Jeanna — 8 september 2010 @ 23:15


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

