Jeannas Universum

9 september 2010

Fotostudio

Filed under: Photography — Jeanna @ 21:39

I nästa vecka ska jag köpa min fotostudio, något som jag har väntat på  sedan jag köpte min nya Canonkamera. (De hade inte alla sakerna hemma när jag köpte min kamera så det är därför som jag har fått vänta.) Softboxar, stativ, paraplyn och blixtullösare…the blir the hole nine yards för min del och sedan ska mitt ”Hollywoodrum” förvandlas till en studio! Som jag har längtat!

Jag misstänker att jag inte kommer inte vara anträffbar den första veckan, kommer att leva i min studio och utföra diverse tester…

6 kommentarer »

  1. Vad roligt – lycka till med vad du nu ska hitta på med en egen fotostudio! =)

    Kommentar av Linnea — 10 september 2010 @ 14:38

  2. Tack tack! Ja, i min fotostudio ska jag exprimentera för fullt! Ljussättning är mitt första expriment. -Jag har allitd velat kunna det och nu ska jag ta mig tusan göra det också! (En bra ljussättning i en bild är något som jag går igång på!!!)

    PS. Till alla: Försökspersonen efterlyses!😀😀😀

    Kommentar av Jeanna — 10 september 2010 @ 19:46

    • Ja det hade varit jättekul såklart! Du kommer nog inte sakna testpersoner precis!!! =)

      Kommentar av Linnea — 13 september 2010 @ 14:44

      • Jag hoppas inte att jag kommer sakna testpersoner!🙂 Jag har redan bokat in min vän Nane och som jag har längtat efter att få fotografera henne! HM, det där lät kanske lite fel… Menar bara att jag tror att hon kommer bli bra på bild samt att hon har en stor tatuering på sin rygg som jag vill fotografera!🙂

        Kommentar av Jeanna — 13 september 2010 @ 16:11

  3. Det ser spännande ut!🙂 Ska bli kul att se dina testresultat och kommande studiofoton!!

    Kommentar av Susanne — 11 september 2010 @ 03:20

    • Hihi, nu ska du inte ha för stora förhoppningar! Men det har alltid varit en av mina drömmar att ha en egen studio och jag har alltid velat lära mig ljussättning! -Nu följer jag mina drömmar och mål!🙂 Så får vi se vad det blir av det…

      Kommentar av Jeanna — 12 september 2010 @ 10:21


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

