Jeannas Universum

9 september 2010

Sirens – Bitter moon

Filed under: Movies, Videos — Jeanna @ 22:34

Sirens visas ikväll på TV. En liten halverotisk film från ´93 med bland annat Hugh Grant i en av rollerna. (Det är mycket naket i den filmen!)

Denna film fick mig att tänka på högstadiet och en annan (mer) erotisk spelfilm från ´92 med Hugh Grant – ”Bitter moon”, regiserad av Roman Polanski. En av mina tjejkompisar (med initialerna E.E.) var under högstadiet väldigt fascinerad av denna filmen. När hon hade druckit några drinkar kom alltid denna filmen på tal och speciellt en scen med en man utklädd i grismask. Vet ni inte vad jag talar om tänker jag inte ens förklara det. Jag försökte hitta just denna scenen men den låg inte upplagd någonstans. Ni får nöja er med trailern istället. (Jag kan fortfarande se E framför mig sitta där halvt lullig på golvet och skratta samtidigt som hon yttrar ”Han är utklädd i en grismask och sedan…”)

2 kommentarer »

  1. Bitter Moon får mig alltid att tänka på en filmrecension jag och några klasskompisar gjorde på gymnasiet och fick högsta betyg på… Väldigt speciell film det där! Den gick på tv för några månader sen och då såg jag om den faktiskt!😀

    Kommentar av Susanne — 11 september 2010 @ 03:23

    • Visst är det en väldigt speciell film och grattis till betyget! Jag har inte sett filmen på över tio år tror jag och jag kan inte direkt heller påstå att den tillhör mina favoriter. Den är…annorlunda!😉

      Kommentar av Jeanna — 12 september 2010 @ 10:22


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

