Jeannas Universum

12 september 2010

Glad kohage och det ena

Filed under: Daily Life — Jeanna @ 09:27

Det blev bara det ena igår…barndop. -Min nästkusin hade bjudit in oss till dop och vi misstänkte att det även skulle bli bröllop, men så blev det alltså inte. (Många bilder blev det ändå så jag får ta och sätta mig med dom senare ikväll när jag kommer hem ifrån fotograferingen.)

Efter dopet stannade jag hos mamma och tillsammans passade vi Lukas medan Jamie och Cissi begav sig iväg på kräfskiva. Lukas och jag gick en promenad i skogen och plockade lite björnbär som han glatt åt upp i rask takt. ”Bääär!”, skrattar han medan han mumsade i sig björnbären. Sedan satte jag honom i vangen och gick bort till en kohage en bit ifrån mammas och Lukas blev överlycklig. Han pekade på korna, ”titta”, och skrattade fram ett ”mu” medan han betraktade dom. När korna råmade sina ”muuu” sken han upp som en sol och skrattade sitt underbara skratt och svarade kossorna med ett ”muuu” tillbaka. Tänk vad en hage med kossor kan göra en liten pojke glad!

Vid lunch idag ska mamma bjuda oss alla på middag och sedan ska vi tjejer dra till Kristianstad och uppleva ”Modell för en dag”. Jag vet forfarande inte vilka tre outfits jag ska ha med mig… Varken kläder, skor eller accessoarer har jag skänkt en tanke. -Jag slänger ner något innan jag kör så får vi se hur det blir. Dock misstänker jag att jag kommer vara en jobbig kund både för make up artisten och fotografen. -Jag vet hur jag vill ha det! Stackars människor! Eller, jag kanske ska ge dom fria händer? Hm…

Vinkevink!

2 kommentarer »

  1. Ni var inte ensamma om att tro att de va bröllop på g.. =)

    Kommentar av Hanna — 12 september 2010 @ 14:33

    • Hihi, jasså var vi flera?😉

      Kommentar av Jeanna — 12 september 2010 @ 21:11


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

