Jeannas Universum

16 september 2010

Autumn in Paris?

Filed under: Travelling — Jeanna @ 12:21

Jag är bjuden till Paris, kanske kommer jag att åka, kanske inte… Just nu lutar det i alla fall mer åt ett ”ja” än ett ”nej”. Vi får se längre fram…November kanske?

Nu kommer min mamma fråga: Va??? Var? När? Hur? Vem? Antingen kommer hon att flippa eller kommer hon att uttrycka att det är roligt och önska mig trevlig resa.

Stackrs min mamma! Mina spontana ryck kommer att ge henne flera gråa hårstrån, jag har nog givit henne många reda! Jo, jag tycker faktiskt synd om lilla mamma för det kan inte alltid vara lätt att ha mig till sin dotter. Jag sticker själv spontant iväg på ävetyr ibland och har så alltid gjort sedan jag var 17 ungefär. Ärligt kan jag säga att jag faktiskt ibland förundras över att inget har hänt mig… Jag har alltid klarat mig hur bra som helst! Men jag tycker ändå synd om mamma!

Denna gången är jag dock inte det minsta orolig. Jag visste att han skulle korsa min väg, jag har sett det flera gånger. Jag trodde bara att han var amerikan och inte fransman…Och nej, nu handlar detta inte det minsta om någon naiv kärlekshistoria så lilla mamma behöver inte vara orolig! I Paris kommer jag inte att hamna, jag ska bara dit och hälsa på och få Paris visat för mig av en fransman om jag nu beslutar mig för att åka! – Men det lutar helt klart åt ett ”ja”, jag är en tjej som gillar äventyr!

I´ll keep you posted!

Bild: Toomanytribbles

10 kommentarer »

  1. Åh paris, gud vad mysigt och roligt. Jag vill också åka dit. Har ett problem bara, Jag HATAR franska, fransmän/syskor. De är så arroganta självupptagna !Q&(WQ#%…typ. Lär er ett annat språk och använd det gärna på turister! Men landet vill jag gärna se =D

    Kommentar av Jenna — 16 september 2010 @ 16:07

    • Jag har varit i Frankrike några gånger men aldrig i Paris. Hihi, jag föstår vad du menar med arroganta fransmän, det är stolta de flesta utav dom. Fast jag har faktiskt träffat flera som inte är sådana (även om många är det) som faktiskt är väldigt bra på engelska osv. Bland annat pluggade jag ihop med en fransyska när jag bodde i USA och hon var raka motsatsen till de franska fördommarna. Några fransmän som jag har jobbat ihop med har heller inte alls varit sådana… Fast, visst finns dom och jag förstår dig helt!🙂

      Kommentar av Jeanna — 16 september 2010 @ 18:54

  2. Jag har varit i Paris en gång för många år sedan, det var också i november! =) Då besökte jag min dåvarande pojkvän som pluggade där. Jag är inte såld på Paris men det hade nog varit roligare att åka dit med en fransman som hittar och sådär. =) SÅ klart du ska åka, det blir ju kanon!

    Kommentar av Linnea — 16 september 2010 @ 20:50

  3. Låter trevligt att åka dit och hälsa på någon! Jag ser det alltid som en fördel att hälsa på någon som bor någonstans eftersom man får en helt annan inblick i saker och ting, både platsen i sig och kullturen. Vare sig det är en inhemsk människa eller någon som bor där temporärt.🙂
    Paris är väl egentlgien inte ”min” stad heller dirket men jag har alltid sagt att jag ska åka dit. Fast nu har jag ju inte varit där så jag ska inte ha förutfattade menignar.

    Det är många veckor kvar till November. Och jo, klart jag åker tid om nu inget annat kommer emellan.😉

    Kommentar av Jeanna — 16 september 2010 @ 22:03

    • Exakt – det är egentligen det bästa sättet att resa! =)

      Kommentar av Linnea — 17 september 2010 @ 18:56

      • Håller helt med dig!🙂

        Kommentar av Jeanna — 17 september 2010 @ 22:41

  4. Aldrig? DÅ har du missat något. När första snön faller så tycker jag att du ska ta på dig ett par skidor och prova på. Det är super kul =)

    Kommentar av Jenna — 16 september 2010 @ 23:06

  5. Jag har baka åkt på längden och inte utför…🙂

    Kommentar av Jeanna — 16 september 2010 @ 23:08

  6. spännande!
    Det är ju bra att bli medbjuden, kanske ni har någon ni kan bo hos blir ju billigare.
    Vill gärna oxå besöka Paris nån gång…vi får väl se men passa på bara…
    är fransmannen snygg? isåfall är det ju ett plus+

    trevlig helg!
    Kram

    Kommentar av Marina — 17 september 2010 @ 09:09

    • Min höst blir bara mer spännande och spännande – som om hösten inte redan skulle vara fullproppad med massa annat!😉 Fast vi får se om jag åker eller inte. November är långt fram och mycket kan hända på den tiden.🙂

      Om du vill se Paris hoppas jag att du får göra det en dag!😀

      Fransmannen har (tydligen) en lägenhet i Paris…där han bor ibland om han inte är där han är nu…

      OM han är snygg? Nu förstår jag inte riktigt vad du menar?😉 Jag ska ju till Paris i så fall för att titta på Eiffeltornet, Triumfbågen, Louvren, Notre Dame och Versailles…😉

      Kommentar av Jeanna — 17 september 2010 @ 11:53


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

