Jeannas Universum

18 september 2010

Lyckligast

Filed under: Daily Life — Jeanna @ 01:30

Jag hörde om en undersökning på radion idag som man hade gjort på Européer och lycka. Enligt undersökningen var Svenskar och Danskar lyckligast i Europa och lyckligast av alla var de svenska bönderna.  När man hade fyllt 40 visade det sig att man kände sig lyckligare och som mest lycklig vad man när man var 74 år.

Där ser man!

Fast, personligen måste jag säga att jag blir allt mer lycklig ju äldre jag blir!

6 kommentarer »

  1. Är det sant, att du känner dig lyckligare nu när du är äldre? hur tror du det kommer sig?
    Ja jag hopaps också att det ordnar sig, måste nog strunta i det och gå vidare

    Kommentar av Jenna — 18 september 2010 @ 14:37

    • Först och främst hoppas jag som sagt att det ordnar sig! Kram på dig och gå vidare om du kan!🙂

      Vidare känner jag mig lyckligare nu och det beror på så mycket saker: Jag har lärt mig mycket i livet, fått uppleva mycket, gått på nitar och varit med om det motsatta. Jag har skaffat mig helt andra prioriteringar i livet, jag har lärt mig att säga ifrån, att inte hänga upp mig på småsaker och jag har lärt mig att uppskatta det lilla. Att leva i nuet och inte tänka ”en dag så”… Jag har lärt mig att inte bry mig allt för mycket om vad andra tycker och tänkt, det är mitt liv… Jag vägrar att vara konventionell och jag står för den jag är och jag krusar inte…

      Fast, det viktigaste av allt är nog att jag har insett att jag skapar min egen lycka – det är ingen annan eller inget annat som gör det. Visst. det finns saker och omständigheter som händer i ens liv men saken är den att universum testar en hela livet och vi är våran egen ”Gud”. Det är våra egna handlingar och tankar som skapar våran framtid och hur vi förhåller oss till det blir våran sanning. Jag väljer helt enkelt att vara optimist och att ta för mig av livet.🙂

      Kommentar av Jeanna — 20 september 2010 @ 11:45

  2. Jag känner faktiskt likadant – det var mkt jobbigare förr…. usch tänk bara att vara 16-17 år nu. NÄ jag är glad att jag har det gjort! Även om jag hade jättekul då med…. =)

    Kommentar av Linnea — 19 september 2010 @ 16:54

    • Jag håller helt med dig, Linnea! Visst hade man väldigt roligt på alla sätt och vis men jag skulle inte vilja vara yngre igen. Usch! Vilka ”problem” man tyckte att man hade så och jösses så man kunde hänga upp sig på saker och ting! Blä!!! Just nu ser jag faktiskt bara allt mer fram emot att bli äldre och sammla på mig mer erfarenheter och upplevelser.🙂

      Kommentar av Jeanna — 20 september 2010 @ 11:50

  3. Jag håller definitivt med er, Jeanna och Linnea- vår bästa tid är nu!😉

    Kommentar av Susanne — 20 september 2010 @ 13:48

    • Ja, vår bästa tid är nu!🙂

      Kommentar av Jeanna — 20 september 2010 @ 14:10


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

