Jeannas Universum

25 september 2010

Jag borde snart ha en extra examen?

Filed under: Family, Friends — Jeanna @ 12:39

I torsdags hade jag och en vän planerat in att vi skulle försätta skriva på analysrapporten vi hade påbörjat i förra veckan. (Eller, jag läser inte kursen det hadlar om…jag är endast medhjälpare – översättara och analytiker, ungefär….) Men Lukas behövde barnvakt i torsdags så rapportskrivningen fick flyttas fram tills igår och det blev alltså Hasselbacken på torsdagen.

10.10 dök jag igår upp hos min vän utanför Ronneby och 22.20 körde jag där ifrån med ett huvud som var helt slut! Okej, jag körde iväg i 2,5 timme för att hjälpa farmor och farfar, men sedan körde jag tillbaka till min vän. (Kan erkänna att det var lite IQ-fiskmås från min sida de sista 45 minutrarna, jag hängde inte med på den sista uppgiften vi skulle göra och det tog säkert 15 minuter innan jag verkligen föstod.)  Jag har alltså vid ett par tillfällen nu hjälpt till att skriva analysrapport på fem böcker som jag inte har läst samt att jag heller inte (givietvis, efterom jag inte läser kursen) har varit på några föreläsningar. Operation snabbläsning och skummning har det alltså varit (vilket är lite ironiskt eftersom jag inte läser snabbt alls.) Den engelska boken hade min vän själv inte ens läst eftersom hon tyckte den var för svår.  (Jag skummade själv en 350-sidors sociologobok gjord på en studie i USA.) -Jag undrar hur analysen blev på den boken?

Det har blivit mycket sociologiplugg på kurser jag inte läser det senaste året… Känns snart som att jag borde ha en extra examen?

Ikväll skulle jag egentligen vara ledig (och gå på bio) men mamma som ska ha Lukas från lördag eftermiddag till söndag förmiddag blev bortbjuden. Jag tyckte lilla mamma skulle ut och roa sig så faster Jeanna ska hoppa in i hennes ställe. Jag har alltså date med Lukas idag! Min lille älsklingspojk!

2 kommentarer »

  1. Sociologi är mitt huvudämne! =)

    Kommentar av Linnea — 26 september 2010 @ 16:56

    • Jag gillar faktiskt sociologi väldigt mycket även om jag har mer kunskaper inom psykologi.😉

      Kommentar av Jeanna — 27 september 2010 @ 14:43


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

