Jeannas Universum

26 september 2010

Skulle mitt liv och tid vara mindre värt?

Filed under: Thoughts — Jeanna @ 11:58

Nu ska jag ta och klargöra något för alla. Bara för att jag:

-Inte har några barn.

-Inte har en man/pojkvän.

-Inte har ett ”riktigt” job.

…så betyder inte det att:

-Jag själv inte har saker att göra.

-Att mitt liv och min tid är mindre värt än någon annnans.

-Att man kan/ska förväntar sig att jag ska släppa allt eller planera om mitt liv för jämnan och ställa upp så fort någon annan behöver hjälp.

-Att man kan utnyttja mig och min tid hur som helst utan att reflektera över att själv ge tillbaka likvärdig tjänst.

3 kommentarer »

  1. Håller med dig.

    Kommentar av Petra — 26 september 2010 @ 18:13

    • 🙂

      Kommentar av Jeanna — 27 september 2010 @ 15:08

  2. Du har så rätt!!

    Kommentar av Susanne — 26 september 2010 @ 21:22


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

