Jeannas Universum

26 september 2010

Yttrande svordommar

Filed under: Boys/Men — Jeanna @ 12:41

Fröken Jeanna har varit på krigsstigen.

Det är inte ofta jag blir arg. Den senaste veckan har dock min annars så långa stubin varit kort och jag har mer eller mindre  bett fyra okända killar/män dra åt helvete.

Vad har hänt med killar? Visst har det alltid funnits rötägg ibland dom men nu är jag övertygad om att antalet har ökat! -Jag har nästan haft lust att slå ner några utav dom!

Vad f-a-n tänker män med rent ut sagt? -Jag har under den senaste veckan när jag har varit ute fått kommentarer som är rena rama nervärderingen. Förr hade jag ignorerat dom och gått vidare men nu orakade jag inte mer och aggerade motstridigt.

Situation 1:

Han: ”Ska du med hem?” (Sagt av en kille som passerade mig ute på ett uteställe.)

Jag: ”Nej, tack.” (Hrm, självklart lägger jag till ett ”tack” på ett sådant svar… Jag ska vara så jäkla artig!)

Han: ”Öh, men kom igen! Vad sur du var nu da! Häng med hem!”

Jag: ”Nej, jag är inte intresserad!”

Han: ”Jävla bitch! Fan vad sur du är! Har du inte fått ligga på länge eller? Va? Du kan nog behöva ett ligg så sur som du är!”

…jag ska inte skriva mitt svar på hans kommentar men förbannad blev jag och killen gick iväg utan att säga ett ord! -Nej, jag tycker inte det är okej att bli kallad jävla bitch för att man inte vill hoppa i säng med någon och jag undrar: Hur f-a-n kan en kille tro att man skulle vilja ligga med någon som just kallade en för en ”jävla bitch”?

Situation 2:

Utspelar sig på samma ställe som situation 1 men en stund senare. En kille kommer fram.

Han: Wow! Vilka snygga och stora bröst du har! (Nu ska jag tillägga att jag inte hade något utmamande på mig och jag hade heller ingen urringning.)

Jag: ”Okej… Tack, antar jag???”

Han: ”Får jag röra vid dom?”

Jag: ”Nej! Knappast!”

Han: ”Vad pryd du är! Kom igen nu!”

Jag: ”Du, jag ska göra det jävligt enkelt för dig!”, började jag med, och vad jag sedan sa behöver jag nog inte skriva men han försvann illa kvickt.

Vad f-a-n trodde han? Att jag skulle svara ”Ja visst” och slita av mig tröjan? ”Här, varsågod och taffsa!”. Vad f-a-n är det för fel på män?

De två andra situationerna är ännu värre och de tänker jag inte ens skriva här för de gjorde mig på gränsen till mörkrädd. Inte för att jag nu är rastist, men… De två första killarna var av svenskt ursprugn medan de två andra inte var det och deras kommentarer var så förbannat sexistiskt nervärderande att om jag inte hade haft ett överjag hade jag nog kunnat åka dit för misshandel! (Förtydligande: Nu skulle jag aldrig slå någon, jag ville bara förklara att jag blev förbannad!) Men, jag sa ifrån och jag sa ifrån utav bara h-e-l-v-e-t-e! *Skrattar* Het vettskrämda stod de små fjantarna där och bara tittade gapande på mig när jag stöddade till mig och satte igång att spy galla över dom. Och jo, de försvann de också utat att yttra ett pip!

Som sagt, jag brukar vanligtvis gå ifrån sådana situationer utan att säga eller göra något åt dom, men nu… Nu känns det riktigt skönt inombords att inte ha accepterat det längre!

16 kommentarer »

  1. Skulle gärna läst resten av dina repliker.

    Kommentar av Cissi — 26 september 2010 @ 16:07

    • Jag ska bespara min mor dom replikerna.😉

      Kommentar av Jeanna — 27 september 2010 @ 14:35

  2. Hehe jag med! =) Jag är likadan – jag tolerare inte sånt där, fulla killar kan vara så äckliga. Det har tyvärr hänt att jag lavettat två killar pga olika orsaker, inget jag är stolt över precis… Detta är faktiskt en anledning till att jag inte varit ute de senaste åren, folk är så fulla och kan inte bete sig… trist för jag älskade ju att dansa… =)

    Kommentar av Linnea — 26 september 2010 @ 16:55

    • Jag hatar fulla människor, både killar som tjejer! -Det är en av de västa sakerna jag vet! Jag tycker också att det är jättesynd för jag älskar att dansa och när jag är ute är jag just det för att dansa och ha kul med mina kompisar. -Så förstör fulla idioter ens kväll! Blä!
      Jag har aldrig slagit till någon men jag tror nog min gräns är nära!😉

      Kommentar av Jeanna — 27 september 2010 @ 14:38

  3. Jag gillar inte heller när killar försöker ”stöta” på en, för det verkar som att alla har missat det där gamla tråkiga med att vara TREVLIG, presentera sig, försöka snacka lite, kanske bjuda på en drink eller två, och BE om ens telefonnummer. Nuförtiden går de rakt på sak, antingen vill de veta om man har webcam och msn (så de kan försöka få se en naken där) eller så frågar de direkt om man vill knulla.

    Sist jag råkade ut för den sistnömnda frågan så sa jag: ”Du, om jag hade velat knulla så hade jag stannat hemma”:) Nu fattade ju inte han vad jag menade (för han var dyngfull) men så är det ju. Jag går ut för att GÅ UT och dansa, inte för att vara med om en gynekologisk amatör-undersökning.

    Kommentar av Cecilia — 26 september 2010 @ 17:11

    • Men eller hur, Cecilia! Vad har hänt med den förr förekommande gentlemannen? -Han verkar nästan helt har försvunnit och ersatts med ett jäkligt kasst alternativ! Idioter till killar/män som inte vet hur de ska föra sig och som bete sig som as och tror att de ska få en i säng genom det. (Det tråkiga är att de förmodligen lyckas med denna raggningstekniken på flera tjejer.)
      Det där med msn och webcam har jag helt missat förut men nu de senaste månaderna har jag råkat ut för det en hel del! -Jösses vad killar frågar efter ens msnadress och ifall man ha webcam! När jag säger att jag inte är intresserad hoppas jag på och blir (åter igen) kallad det ena eller det andra och är ”konstig”, ”barnslig”, ”pryd”, ”tråkig” osv. Ett ”fucking bitch” har det också dykt upp en gång. -Åååh, nej! Konstig och tråkig vill jag ju absolut inte vara, det klarar min självkänsla inte av! Klart jag sätter på min webcam nu när jag har blivit kallad för det! -NEJ!!! Vad fa-a-n tror killar egentligen? (Jag tycker så synd om unga tjejer för jag tror att många blir utnyttjade på det sättet.)

      Kommentar av Jeanna — 27 september 2010 @ 14:57

  4. Är det skillnad på olika ställen tro? Där jag har varit de senaste åren (på traditionella dansbanor) har det bara hänt en enda gång att en kille varit oförskämd mot mig. Han tog på brösten men jag lappade till honom.Inte hårt🙂 , bara llte sådär att han fattade att sådär gör man inte.

    Kommentar av Cissi — 26 september 2010 @ 17:17

    • Jag tror helt klart att det är skillnad på olika ställen. Går man ut i Karlshamn tex där det är mycket fylla och yngre människor ute är det skillnad än om man går ut på ”bansbandsställen” där det inte dricks på samma sätt och åldrarna är mer blandade.

      Kommentar av Jeanna — 27 september 2010 @ 15:01

  5. Visst finns det en del puckon som blir odrägliga när det blir fulla. De verkar komma i nån fas ” jag är snyggast-bäst i världen och är oemotståndlig” fas. Herre jösses. Skulle också vilja läsa resten av dina repliker😉

    Kommentar av Petra — 26 september 2010 @ 18:12

    • Stöddiga och fulla killar som tror att de är Guds gåva till kvinnorna intresserar mig inte det minsta! -De får mig att vilja köra fingrarna i halsen!
      Hihi, hrm…det jag sa… Om jag säger så här: Jag är en människor som tror gott om alla människor och behandlar dom med respekt till motsatsen är bevisad. Sedan, om någn behandlar mig illa kan jag bli jävlig tillbaka. Det är inte ofta det händer, men jag kan ge igen rejält om det är så! När det gällde dessa killarna plockade jag helt enkelt ner dom på jorden.😉

      Kommentar av Jeanna — 27 september 2010 @ 15:08

  6. Vad fan tänker killar? Emmie har också råkat ut få en sådan situation när hon hoppade av sin T-bana. Kolla in hennes blogg =) Hur lättfotad tror dom att man är egentligen? Bra att du sa till, vi behöver visa de där rötäggen lite jävlar anamma =)

    Kommentar av Jenna — 26 september 2010 @ 19:54

    • Jag läste precis det. (Tur att Emmie går runt med mobil och spray i händerna!) Vad f-a-n tror killar egentligen???

      Kommentar av Jeanna — 27 september 2010 @ 15:09

  7. Helt rätt att du står på dig och säger ifrån!! Jag blir skitförbannad bara av att läsa detta. Grr…

    Kommentar av Susanne — 26 september 2010 @ 21:28

    • Tack Susanne.

      Kommentar av Jeanna — 27 september 2010 @ 15:18

  8. Bra jobbat!

    Kommentar av Ola — 26 september 2010 @ 22:29

    • Tack Ola.

      Kommentar av Jeanna — 27 september 2010 @ 15:18


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

