Jeannas Universum

27 september 2010

Bioförbannelsen

Filed under: Friends, Movies — Jeanna @ 15:46

Igår kväll var det tänkt att jag skulle ha gått på bio på kvällen. Jag hade tidigare på dagen pratat med en kompis som ville hänga med (ingen nära vän dock) och vi beslutade en tid då jag skulle hämta honom.

När jag dök upp utanför hans hem (för att plocka upp honom i lilla Skrållan) möttes jag av en trött kille.

”Hej, hur är det?”, frågade jag? ”Mår du bra?”

”Joda, lite trött bara”, fick jag till svar. ”Har suttit och tittat på film hela dagen framför datorn så jag är lite trött i ögonen bara.”

Jag frågade honom ifall han orkade gå på bio och till svar fick jag att det inte var någon fara och att han gärna ville se ”Wallstreet”. Sagt och gjort, vi hoppade in i bilen och körde till Bromölla, men vad händer? När jag svänger in mot biografen hör jag plötsligt: ”Du… Jag orkar inte gå på bio! Är så trött efter att ha sett på filmer hela dagen! Jag orkar inte se en film till!”

Jag trodde att han först skämtade med mig men när jag sedan förstod att han menade allvar höll jag på att gå i taket! (Jag hade ju för tusan redan hunnit köra till bion!) Efter en del samtal fram och tillbaka fick jag ge mig och köra hem honom igen och jag…jag missade filmen efterom jag inte hann köra tillbaka till Bromölla innan filmen började.

Ni ska dock veta att jag var jäkligt nära att låta honom sitta i bilen och sova medan jag själv gick in på bion! Men fröken ”ska jämt vara så förbannat snäll” körde som sagt tillbaka istället. Men, jag tänker aldrig mer krusa för honom eller boka in något mer… Strulpelle! (Det är inte första gången han har strulat!)

Senare i veckan ska jag gå själv på bio!

3 kommentarer »

  1. Jag hade blivit assur! Han hade fått gå hem! Stackars dig som missade filmen.
    Hoppas du får se den senare i veckan iaf

    Kommentar av Ninna — 27 september 2010 @ 17:42

    • Hihi, jag blev sur! Men jag bet ihop och körde under tysthet hem honom. Joda, jag ska se filmen senare i veckan.🙂

      Kommentar av Jeanna — 27 september 2010 @ 20:41

  2. Men SUCK! Känner igen mig i det där…även om det var ett tag sen jag råkade ut för nåt liknande…😦

    Jag hade inte hört av mig till honom igen på en vääääääldigt låååååång tid om jag var du!!!😉

    Kommentar av Susanne — 28 september 2010 @ 13:27


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

