Jeannas Universum

27 september 2010

Har du inte sett det på Facebook?

Filed under: Thoughts — Jeanna @ 16:35

Nej, jag är inte 14 år och jag tillbringar inte all min lediga tid med att sitta och uppdatera min egna status på Facebook och Twitter samt hålla koll på vad Gud och alla andra människor har för sig. Dessutom anser jag att den riktiga världen är betydligt mer intressant är den virituella och således föredrar jag alltså att tillbringa min tid där.

Jag vet inte hur många gånger jag har hört folk säga: ”Men har du inte sett det på facebook?” och titta konstigt på mig när jag helt har missat att de har gått ut med att de ska gifta sig, att de ska ha barn, att de har köpt hus eller vad tusan det nu gäller. Och det värsta av allt, de blir sura över att man inte har gratulerat dom på Facebook eller kommenterat deras inlägg!

Vad är det för fel på er männiksor? Driver ni med mig?

2 kommentarer »

  1. Klockrent inlägg. Jag tycker inte det känns så personligt å få reda på såna stora saker där som till giftermål, barn, förlovning och vad det nu kan vara. Är man nära vänner tycker jag man kan ta det på något annat sätt än just fb.

    Kommentar av Petra — 27 september 2010 @ 17:28

    • Jag håller med dig! Dels så kollar jag sällan facebook och missar mycket av vad som sägs och görs där (jag ser alltså inte det som ett gångbart kommunicationsmedel för min del). Vidare är jag precis som du: Ha en person något att berätta för mig så förväntar jag mig att de kontaktar mig personligen och gör dom inte det så tolkar jag det som att de inte vill att jag ska veta alt. att de inte vill att jag ska vara delaktig.

      Kommentar av Jeanna — 27 september 2010 @ 20:40


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

