Jeannas Universum

8 oktober 2010

”Jag har jobbat som modell”

Filed under: Boys/Men — Jeanna @ 15:27

Igår började en okänd kille från Stockholm att prata med mig på msn. (Fråga mig inte hur han hade fått min msn-adress?) Jag visade ett ointresse till att prata med honom men han gick på med att han såg bra ut och tidigare hade jobbat som modell men att han nu hade tröttnat på det. Som ett bevis på att han var modell skickade han sedan mig bilden här under! -What the fuck???

Nu vill jag förtydliga innan ni läser vidare att jag inte bryr mig om hans utseende, inte så att jag bara chattar med snygga killar! Jag kände bara ett behov utav att jäklas med honom!

Ursäkta mig men tror män att vi kvinnor är korkade i huvudet? För det första ser den bilden ut att vara tagen på en poster (dvs att någon har med en kamera fotograferat en planch). För det andra är den bilden säkerligen nästan 20 år gammal. -Av kläderna och frisyren att dömma ser den ut att vara från ett tidigt 90-tal alt sent 80-tal! För det tredje, om man nu ska ”sno” en bild på en man som man sedan påstår att man är, kan man då inte hitta en bätte bild?

Jag påpekade detta för killen men han vägra att ge sig. -Det var han på bilderna! Då förklrade jag ytterligare att om man nu var modell så borde han ha fasiken så bättre bilder på sig själv än just den att skicka samt att han borde då skicka en nyare bild för den var då jäkla inte tagen på 2000-talet! Killen hörde inte av sig mer!

Vilka korkade män det finns!

24 kommentarer »

  1. Hahhhahhahahhahhahhah… vilken jävla skojare. Ha en härlig fest ikväll.

    Kommentar av Linda B — 8 oktober 2010 @ 16:17

    • Om inget annat så roade han mig! Och tack…jag hade det väldigt trevligt på festen!🙂

      Kommentar av Jeanna — 10 oktober 2010 @ 00:41

  2. Du skulle ha kontrat och skickat en bild på Pamela Anderson från hennes Baywatch-dagar:D

    Gud vilken spånskiva den där killen måste ha varit!

    Kommentar av Cecilia — 8 oktober 2010 @ 18:18

    • Oh, varför gjorde jag inte det? Tack för tipset! Jag ska helt klart köra med det om det skulle hände igen i framtiden!😉

      Och jo, jag tror inte den kille hade alla indianerna i kanoten!

      Kommentar av Jeanna — 10 oktober 2010 @ 00:43

  3. Ja men tack detsamma =)

    Kommentar av Jenna — 8 oktober 2010 @ 19:49

    • 🙂

      Kommentar av Jeanna — 10 oktober 2010 @ 00:43

  4. hahaha. bara ge dom vad dom tål🙂

    Kommentar av Emmie — 8 oktober 2010 @ 19:58

    • Nästan gång ska jag helt klart köra på Cissis förslag och kontra med en bild tillbaka!🙂

      Kommentar av Jeanna — 10 oktober 2010 @ 00:44

  5. Hehe vilken pappskalle. Men det va faktiskt rätt komiskt och vilken dålig bild dessutom!

    Kommentar av Petra — 8 oktober 2010 @ 23:56

    • Men det är det jag inte förstå? .En sådan jäkla dålig bild! Förstår denna killen att man överhuvudtaget inte kommer att tro på honom? Om man nu ska ljuga, varför då inte anstränga sig??? Hur jäkla lat får man bli?

      Kommentar av Jeanna — 10 oktober 2010 @ 00:46

  6. Man slutar aldrig att förvånas över det motsatta könet. Jag nätdatade för några år sedan, idag skulle jag nog inte våga det. Sen mordet här i trakten där en man utgett sig för att vara fotograf och lockat till sig en 17 åring som han sen dödade så känns det inte som något säkert sätt att träffa män på precis. =( Nu är det ju ändå inte aktuellt för mig så jag behöver ju inte fundera på det. =)

    Kommentar av Linnea — 9 oktober 2010 @ 12:33

    • Ah, den tjejen kom från Sölvesborg och jag har en kompis som var inblandad i hela den hemska historien.

      Jag har nätdejtat både förr och senare men jag är alltid väldigt försiktig. Kollar upp en hel del och lämnar ut alla uppgifter till vänner eller familjen om vart jag är, men vem, när vi ska träffas osv. Så har jag alltid en livlinja på de träffarna. Jag ber någon ringa mig ett par gånger under kvällen och med hjälp av olika kodord vet dom hur jag har det. Fast i år har jag bara varit på en nätdejt och det var i marsmånad… (Mitt ex alltså.)

      Kommentar av Jeanna — 10 oktober 2010 @ 00:55

      • Usch ja, jag har inte jobbat med ärendet och jag missade det totalt när det hände för vi var borta då tror jag. Men det är hemskt.

        Smart av dig tycker jag – det låter som du är väl förberedd!😉

        Kommentar av Linnea — 10 oktober 2010 @ 13:51

  7. Usch ja. Jag är faktiskt rädd för unga tjejer som träffar killar på nätet. Jag tror tyvärr att de är mer naiva än en annan. Det känns som att mycket fel kan inträffa om man inte är försiktig på nätet! (Nu ska jag inte säga för mycket. Eftersom jag tror att jag kommer att dö av en våldshandling så kanske jag själv dyker upp i en body bag efter en dejt som har gått fel???)

    Kommentar av Jeanna — 10 oktober 2010 @ 15:33

    • Men varför i hela friden tror du att du kommer att dö av en våldshandling? =O
      Varför skulle du göra det?

      Mord mellan okända är ytterst ytterst ovanligt – offer och gärningsman känner oftast varandra, det gäller de flesta brott (förutom inbrott och sånt). Men det kanske du känner till. Mord är en ganska ovanlig företeelse, speciellt sådana där mord man ser i alla filmer och i serier. Det kanske händer oftare i andra delar av världen, men de är fortfarande mycket ovanliga i Sverige.

      Men jag tycker inte du ska gå omkring och tro något sådant! =( Det ger inte lugn i själen precis!

      Kommentar av Linnea — 10 oktober 2010 @ 17:13

  8. Jag är lite udda så där. Tycker det är fascinerande med profilering och jag hade faktiskt en liten dröm en gång om att jobba som profilerare. Hihi, jag har snappat upp ett och annat ang kriminologi under mina år. (Jo, jag är lite udda!)

    Nu menade jag visserligen inte enbart mord när det gäller nätdejting utan även mer direkt sexrelaterade brott, som våldtäckt och utnyttjande.

    Nu är jag inte alls rädd för att dö, inte det minsta. Inte så att jag går runt och har en dödsånget eller är neurotisk över när och hur jag ska dö. Men, jag har sett mig själv dö i mina drömmar flera gånger och alla de drömmarna har varit väldigt intensiva. Visst, det kan enbart vara en förlägning av mitt känsloliv men jag har psykoanalyserat det sönder och samman och inte kommit fram till något sådant. Så skulle jag kunna hävda att det är cellminnen, om man nu väljer att tro på sådant. Eller så är det kanske en inblick i min framtid, hihi. Vare sig det än är så är jag iallafall inte orolig över det!🙂

    Här är ett tidigare inlägg jag skrev på ämnet:
    https://jeannasuniversum.wordpress.com/2010/07/28/folj-med-till-israel/#comments

    Kommentar av Jeanna — 10 oktober 2010 @ 20:40

    • Ja visst är det intressant med profilering! =) Gärningsmannaprofiler är ju jätteintressant. Förra hösten bjöd vi inte några från rättspsyk som berättade lite om sina jobb och vi fick ställa massa frågor – det var mkt uppskattat i vårt analytikernätverk. =) Och jag jobbar mkt med identifering, riskbedömning mm.

      Kommentar av Linnea — 10 oktober 2010 @ 20:57

      • Åh, vad intressant alltihop låter, Linnea!

        Kommentar av Jeanna — 11 oktober 2010 @ 16:48

        • Tack! Ja det är verkligen mitt drömjobb – jag älskar mitt jobb. Jag hade aldrig kunnat drömma om det här jobbet faktiskt, jag visste inte att det fanns såna jobb. =)

          Kommentar av Linnea — 12 oktober 2010 @ 20:37

  9. Av någon anledning känner jag igen detta, kan vara så att jag stött på denna killen på nätet innan.. hmm

    Kommentar av Malin J — 11 oktober 2010 @ 12:11

    • Jag känner med samma sak, Malin. Jag har med sett den bildan innan fast inte i så dåligt skick! Jag har ett jäkla minne men trotts att jag har grubblat så har jag inte kommit fram till något vettigt. Kan det var så att mannen på bilden bara påminner om någon annan?

      Kommentar av Jeanna — 11 oktober 2010 @ 16:47

  10. Detta har egentligen inte alls med saken att göra, men jag tycker att det är lite intressant ändå. Jag frågade häromdagen en killkompis om han var intresserad av att gå på dejt med en av mina tjejkompisar. De har aldrig träffats, och jag berättade bara en del bas-fakta om henne för honom. (Konversationen skedde via mejl). Han svarade på ett roligt och skämtsamt sätt, och avslutade med att han ville tänka på saken.

    En stund senare får jag ännu ett mejl, och då har killen ifråga kollat min facebook (naturligtvis) och bland tjejerna där med rätt förnamn, genom uteslutningsmetoden, bestämt sig för att Tjej X måste vara hon jag pratar om. (Fast det var fel:) Och bara genom att titta på henne (hon har enbart ansiktsbilder upplagda) hade han dragit massor av underliga slutsatser!

    Och den viktigaste var tydligen att Tjej X var för snygg för honom (vad nu det betyder??). Han kände sig nervös, men smickrad. Och jag fattar det inte! Hur vågar någon dejta via nätet? Ett foto säger ju INGENTING. Faktum är nämligen att Tjej X finns på min vännerlista bara för att jag inte orkar ta bort henne, och hon är typ den drygaste tjej jag nånsin har träffat. Kedjerökande, bitchig, pratar med bebisröst, är maniskt avundsjuk och svartsjuk, och har världens tråkigaste jobb dessutom.

    Kommentar av Cecilia — 12 oktober 2010 @ 09:28

  11. Det förvånar mig inte det minsta att din killkompis uppfattade denna tjejen på det sättet. Katalogiseringen i hjärnan spelar spratt ibland!🙂 Eller rättare sagt att man undermedvetet tilldelar egenskaper till personer rent basserat på vad man ser.

    Det där med bilder är intressant, hur vi uppfattar folk enbart av just bilder. Det har gjorts flera undersökningar på detta, hur man tillskriver olika drag till en viss person enbart av en bild. En amerikansk studie bland annat som man testade på tjejer mellan 20-30 åvr var följande: Man tog en (snygg) kille och fotograferade honom i en dräckt från en snabbmatsrestaurang. Sedan tog man samma kille och satte på honom en kostym med en cigarr och ett whiskeyglas i handen. Sedan fick dess tjejerna titta på dessa två bilderna och svara på vilken utav dom som dom helst ville dejta och varför. Tjejerna valde killen i kostym och uppfattade honom bättre och snyggare på flera punkter utan att inse att det var samma kille.

    Nu kommer jag med mitt psykologisnack igen men tjejer och killar uppfattar och värderar utseende olika. Generellt är det så att killar måste förste och främst tycka att en tjej är attraherande om det ska bli något. Dvs om en tjej på något sätt är attraherande för killen som visar dom intresse (annars struntar dom i det) och har de sedan personlighet som tilltalar killen kan det bli något. (Har de ingen personlighet ser dom henne som enbart sex.) Visst lägger vi tjejer också vikt vid utseende men inte lika direkt och inte lika stor vikt som killarna (generellt i alla fall).

    De gånger jag har dejtat via internet har det tagit en viss tid innan jag har träffat dom. En hel del mailande och samtal i telefon har det blivit innan man har bestämt träff. När det gäller mig i alla fall har jag då bara träffat killar som jag har uppfattat som intressanta på något sätt. Sedan när man väl träffas kan det visa sig att killen inte alls är som man har uppfattat honom alt. vad han har utgivit sig för att vara (både på gott och ont). Personligen känner jag två människor som har träffat sin fru/man via internet. Men å andra sidan känner jag betydligt mer folk som har gått på nätdejter där det har gått åt helskotta och oftast har det då med att göra att bilderna dom har skickat har inte överenstämt med verkligheten.

    Kommentar av Jeanna — 12 oktober 2010 @ 16:30

  12. Linnea: Jag instämmer med dig! Du har helt klart ett drömjobb!😀

    Kommentar av Jeanna — 14 oktober 2010 @ 13:46


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

