Jeannas Universum

10 oktober 2010

Hjärna vs. hjärta

Filed under: Boys/Men, Love — Jeanna @ 16:10

Jag vet inte om det bara blir Cissi som förstår lite av det här? Men så får det vara i så fall…

Mina innre dialoger den gågna veckan har fått mitt ”det” och mitt ”överjag” att stå i konflikt. Mitt det säger ”nej” och mitt överjag säger ”ja”. Eller för att beskriva det på ett annat sätt: Min hjärna säger ”ja” men inte mitt hjärta.

Någon kan vara hur jäkla perfekt på alla sätt och vis. Trots det… Nej… Och efter mina inre dialoger har jag valt att nu följa mitt hjärta. Nej, är svaret.

Nu vill jag fötydliga att detta beslut inte det minsta har att göra med en viss fransman. Där har jag även beslutat att ”nej” är svaret. Jag kommer inte att åka till Paris… Det var en vacker illusion, men inte mer än så och jag tänker låta det förbli just en illusion och inget annat.

Allt handar om fel tidpunkt helt enkelt, iallafall till största del. Jag är inte klar med mig själv som singel ännu. Finns det en annan orsak också? Ja… Det gör ju det…

2 kommentarer »

  1. Håller med dig Jeanna! Allt handlar om tajming här i livet…och träffar man någon vid fel tidpunkt kommer det aldrig att funka oavsett hur kär man är eller hur lämplig kandidaten verkar…

    Sen är ju det här med relationer en aning komplicerat minst sagt…fast intressant!😉

    Kommentar av Susanne — 10 oktober 2010 @ 17:16

    • Visst är det så, Susanne. Så var det ju det där med att vara kär. -Hur perfekt han än är så är jag ju inte det… Men det är okej. Kan inte gå och hänga upp mig på hur bra och perfekt någon är när jag inte känner det där speciella pirret i magen. Plus att jag då faktiskt inte vill ha något seriöst nu.

      Så kanske det finns något annat som spelar in lite också!😉 Men hur det blir med den saken får jag väl vänta och se och publicera framöver i sådana fall.😉 Hihi… A girl can dream!😉

      Kommentar av Jeanna — 10 oktober 2010 @ 20:25


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

