Jeannas Universum

15 oktober 2010

Nu får jag ta och skärpa till mig!

Filed under: Emotions — Jeanna @ 10:58

Vad är et för fel på mig? -”Mycket” hade ni antagligen svarat och så är det antagligen men just nu tänker jag på en specifik sak och en specifik situation!

Fröken ”jag-har-läst-massor-av-psykologi” vet mycket väl vad allt det här handlar om rent mentalt, men när det väl kommer till kritan beter jag mig ändå som jag hade varit 16 år! -Igår var jag till och med nervös och hande ont i magen! -Jag, som annars knappt vet vad det innebär att vara nervös! (Detta är det absolut värsta jag har varit med om på denna punkten!)

Jag önskar att det hade funnits ett piller eller något som jag hade kunnat ta för att skärpa till mig. Fast, samtidigt så vet jag att universum testar en hela tiden och detta är ett stort test så hade det funnits ett piller hade jag ändå inte tagit det!

Vad är en bal på slottet? Den kan ju vara trist och tråkig och, alldeles…alldeles underbar! Och det är det där underbara som nu ställer till det för mig! Fan med!

Nu får jag ta och skärpa till mig!!!

4 kommentarer »

  1. 🙂 Jag undrar lite vad det är du är nervös över denna gången. Jag har en fundering men låter vänta lite med att tala om den. Men…LEV! Det får vara mitt råd til dig. Efter ett tag försvinner nervositeten och du känner dig stolt och stark! Det gör man alltid när man övervunnit den!

    Kommentar av Cissi — 15 oktober 2010 @ 12:53

    • Hihi, ”denna gången”? Nu vet jag iofs inte riktigt när jag var nervös senaste? Kanske lite när Ericsson aktien sjönk hihi, men annars?

      Har du en fundering och du vill dela med dig utav den så bara gissa på! Dock kan jag säga att detta inlägget direkt är kopplat till ”A girl can dream”, det handlar om samma sak.

      Det jag är nervös över att jag vill ha detta så fanbannat mycket men jag har absolut ingen kontroll över situationen! Dessutom är jag ivrig och har förbannat svårt för att vänta och se hur utgången kommer att bli. Men jag vill ha, jag vill ha, jag vill ha! -Som ett litet barn som väntar på julafton!

      Men nu har jag fått en liten uppdate och än så länge är jag med i spelet och det har fått min nervositet att lägga sig! Men kommer jag att nå ända fram? Nu är det mer pirr jag kommer att få ha att göra med. Och det här…det här kommer att pågå i flera månader fram över!

      Men tack för ditt råd – Jag ska försöka leva mitt bästa under tiden!😀😀😀

      Kommentar av Jeanna — 15 oktober 2010 @ 14:55

  2. hihi det låter som du ska på date.. iallafall brukade jag alltid vara nervös innan. =) Eller kanske en intervju till ett jobb.😉

    Kommentar av Linnea — 15 oktober 2010 @ 14:24

    • Tack för dina gissningar men jag ska inte på varken en date eller jobbintervju!🙂

      Kommentar av Jeanna — 15 oktober 2010 @ 14:57


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

