Jeannas Universum

15 oktober 2010

Theaterminnen från mellanstadiet

Filed under: Friends, Memories — Jeanna @ 17:00

Hilles kommentar om roliga timmen fick mig att minnas några theaterframträdanden rörande några av er läsare:

Linda: Ni spelade en theater i femte klass (om jag minns rätt) som handlade om människokroppen. Mitt i föreställningen kommer du inspringandes och snubblar öven en frigolitbit och yttrar: ”Förbannade magnesyl!” -Jag tyckte det var otroligt roligt! (Det tyckte våran klassföreståndare Egon också – vi skrattade båda för fullt!)

Ola: Sketcherna vi spelade först i slutet i femteklass för våran kompisklass från Knisslinge och sedan för våra föräldrar i sexan spelade du millitär. När ni blev ”lediga” går du fram till väggen och låtsas kissa (med ryggen mot publiken) och ”skakar sedan av den”. -När du gör det hörs ett tjut ifrån publiken och det är June, Henriks mamma, som knappt får luft av allt skrattande. Vidare får du sedan frågan: ”Jag hörde att du kallade översten för träskalle?” Du svarar: ”Nej, jag sa bara: Sätt på dig hjälmen för nu kommen en hackspet!” -Du var så bra i de sketcherna Ola! Helt klart den bästa utav oss alla!

Ola: Jag kommer till och med ihåg vadför du började spela gitarr, vad det var som inspirerade dig! -Indianerna!

4 kommentarer »

  1. Det är en gammal bild. Togs i våras. Men är inne igen på att göra det mörkt. Alltid slits jag mellan dessas två världar, blondinernas och brunetternas. =p men väntar nog ett tag, till efter resan, då bleks ju håret ganska mycket ändå och skulle man färga det så blir det bara skit ändå :p Hur var det med Lukas idag?

    Kommentar av Jenna — 15 oktober 2010 @ 21:16

  2. Aa, okej.🙂 Nu ska ju jag inte tala om för dig hur du ska ha ditt hår, men jag tycker att du passar väldigt bra i blondt!🙂
    Jag passade aldrig Lukas. Jamie ringde mig imorse och var också sjuk så han stannade hamma med Lukas.

    Kommentar av Jeanna — 16 oktober 2010 @ 01:46

  3. Att du minns det. Känns så längesedan. Tänk att jag tyckte det var så kul med teater… skulle aldrig få för mig göra ngt sådant idag. Föredrag och presentationer ok men aldrig igen att imitera eller ”spela” något. Men du hade väl skådespelar drömmar, eller?

    Kommentar av Linda B — 17 oktober 2010 @ 16:30

  4. Hihi, jag minns nästan allt, Linda! Hur jag kan ha ett sådant minne förundras jag över själv! Men jag ser allt som små filmsekvener i huvudet där stämningen och färgerna är väldigt tydliga. (Trots det har jag den gågna månaden lyckats slarva bort mitt pass, men nu har jag hittat det igen!)

    Skulle du inte stå på scen idag? Det hade faktiskt jag trott! Jag har nog alltid trott att du gillade sådant och var en liten teaterapa innerst inne!🙂

    Oj ja, mina skådespelardrömmar finns där fortfarande. Men jag hade gärna även stått bakom kameran/scenen: Producent, manusförfattare och regisör… Drömma kan man ju!

    Kommentar av Jeanna — 18 oktober 2010 @ 14:53


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

