Jeannas Universum

20 oktober 2010

Alternativa meddelanden

Filed under: Friends — Jeanna @ 14:41

Jag har en tjejkompis, Linnéa, som jag nästan pratar dagligen med i telefon. Ibland är det timlånga diskussioner och livets alla egenheter och ibland är det bara korta samtal för att se hur den andra mår osv. Hur det än är så har vi ofta kontakt och skulle jag förvinna någon dag så är det till Linnéa ni ska ringa för hon vet förmodligen vart jag är och vad jag har för mig. (Fats, Annicka och Malin vet kanske det då också kanske  iofs?)

När jag ringer till Linnéa och hon inte svarar lämnar jag ibland alternativa meddelanden. -Som tex att jag låtsas ringda från ett djurkrematorium och undra vad jag ska göra med askan av myrorna hon har bett mig kremera, eller så lägger jag en drogbeställning på diverse preparat eller något helt annat som inte har med saken att göra till varför jag egentligen ringde. Nu vet jag att det nästan alltid är Linnéa som lyssnar av alla meddelandena i familjen, men så ibland undrar jag var hennes man skulle tänka om det var han som hörde dom? -För vissa meddelanden är helt galna! Stackars Andreas så sådana fall! –”Du Linnéa, Jeanna ringde och sa alltså att hon hade limmat fast sig själv i XXX och behövde hjälp…”

Nyss lämnade Linnéa själv ett alternativt meddelande till mig, men här finns ju ingen risk för att någon annan kommer att höra dom…

4 kommentarer »

  1. Det här var det sjukaste faktiskt – för min sambo heter ju med Andreas! Shit var sjukt!

    Vilken rolig grej! Jag önskar jag hade en sån väninna som du!

    Kommentar av Linnea — 20 oktober 2010 @ 15:09

  2. Men vad skumt! Men jag kollade upp vad din sambo heter i efternamn och det är iallafall inte det samma!😉

    Men Linnea! -Jag kan vara din vän också! Du kan få hur många konstiga meddelanden av mig du vill!

    Kommentar av Jeanna — 20 oktober 2010 @ 16:27

    • Pjuu jag menar det så inte min sambo lever dubbelliv…😉
      Men vad märkligt ändå!! Kul sammanträffande!
      Och tack – du är så gullig!

      Idag var jag riktigt flamsig faktiskt, ibland blir jag det. Vi hade varit och storhandlat och kunde inte bestämma oss om vi skulle köpa mat och ta med hem. Så halvvägs hem tog vi ett snabbt beslut och körde in till stan – till Majkens korvkiosk. Och där tar det lite tid, det är ingen snabbmatskedja precis. Så vi hängde där lite och då kommer det ett par och jag har ansiktet mot dem och Andreas har ryggen mot dem. Jag kände inte igen paret. När paret går förbi vänder sig killen om och säger HEJ till Andreas, igenkännande. Och det roliga är Andreas kommentar efter några sekunder – Åh vem sjutton var det?
      Jag kunde bara inte sluta skratta åt det. Och Andreas kunde inte sluta fundera på vem det var… =D

      Kommentar av Linnea — 20 oktober 2010 @ 19:20

  3. Hihi, jag menade inte så heller utan att hade ni alla även haft samma efternamn så hade det varigt risktigt mysko!🙂

    Hihi, det var så lite så!

    Hihi, vad kul! Men visst är det jobbigt när man träffar någon och man inte kan placera henne/honom! Och det värsta är när de börjar prata med en och man kan fortfarande inte placera denna människa!!!

    Kommentar av Jeanna — 20 oktober 2010 @ 20:41


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

