Jeannas Universum

20 oktober 2010

Jag kanske ska ta och gifta mig…

Filed under: Boys/Men, Jewelry, Love, Wedding — Jeanna @ 14:14

Jag har alltid sett Ola (min fd klasskompis) som min ”livlina”. -Dvs att om jag en dag i framtiden är singel men vill gifta mig och skaffa barn så hade det varit Ola jag hade hört av mig till. Nu är visserligen Ola i ett stadigt förhållande sedan åtta år tillbaka (tror jag det är) så den livlinan är nog rätt så körd…

I helgen när jag var hemma hos mamma sa jag att jag var trött på Sverige och funderar på allvar att flytta till USA, men så är det ju problemet med att få ett ”green card”. ”Jag får ta och gifta mig med, Björn!”, yttrade jag på fullaste allvar. ”Va?”, svarade mamma något ängsligt. (Ibland tycker jag väldigt synd om min mamma, tänk vad hon får stå ut med när jag får mina idéer!) ”Ja, hade jag frågat Björn om han inte kunde gifta sig för mig för ett green card så hade han sagt ja. -Han är den schystaste killen jag känner!”

Så i helgen chattade jag och Björn och jag kom med förslaget att vi skulle bli varandras livlinor. Att om vi är 40 år och fortfarande singlar skulle vi gifta oss med varandra. Björn kom med förslaget att varför vänta och slösa bort en massa singel år? Så, vi kom fram till en kompiromiss: Är vi både singlar vid 35 gifter vi oss med varandra och jag tar mitt pick och pack och flyttar till USA. -Så länge vi bor i USA erbjuder Björn mig en ”Platinum dimond ring”! (Amerikanske killar vet hur det ska vara! -Det är en sådan ring jag vill ha!) Och jo, klart vi ska bo i USA, ska bara se ifall jag kan lura iväg Björn till västkusten istället för östkusten!

Nu kommer min mamma vara rädd för att jag kommer hem gift efter min USA-resa (eftersom det är just Björn jag ska hälsa på!). Och, hade det inte varit för en viss sak, så hade jag kanske redan nu gift mig med honom. Men…det finns bara en sak jag först måste göra… Testa mitt öde! *Ler*

(Och till alla er som inte vet det: Jag och Björn gick i samma klass i flera år och har bara varit vänner under vår uppväxt, inget annat än så!)

2 kommentarer »

  1. Glöm inte bjuda mig på bröllopet då =p Jag lär ju inte få gå på något annat (hint till Cissi och Jamie ;)) Förutom mitt eget om några år =p

    Kommentar av Jenna — 20 oktober 2010 @ 21:13

  2. Du Jenna, blir det ett sådat bröllop (då jag inte gifter mig för att jag är kär) så lär det inte vara många gäster! Men jag lovar att ha dig i tankarna den dagen!😉

    Jamie och Cissi kan nog få vänta på ett bra tag misstänker jag… Om det nu ens lär hända? (Inget illa menat mot varken Jamie eller Cissi!)

    Åh, så när planerar ni att gifta er?

    Kommentar av Jeanna — 20 oktober 2010 @ 23:48


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

