Jeannas Universum

20 oktober 2010

När en man ser bra ut

Filed under: Boys/Men — Jeanna @ 19:46

Jag och mina närmsta vänner har helt olika tycke om smak när det gäller killar. Risken för att vi skulle falla för samma kille är minimal tror jag för i form av personligheter, ålder, erfarenheter och utseende vill vi helt ha olika sorters killar. -Nu har jag visserligen fått höra en del ”Jeanna, jag vet inte vilken stil du har.”, och det kan jag iofs förstå eftersom min fd pojkvänner har varit olika varandra. Men, om jag ändå fick önska hur en kille skulle vara och se ut hade denna mannen ändå varit olika från mina vänners.

Så på senare tid har jag diskuterat en viss kille med mina vänner och till min stora förvåning tyckte vi alla att han såg bra ut. ”Galet snygg” var Malins omdömme, ”Olagligt snygg” tycker jag och även Linnéa hakade på i detta tycke. Kors i taket! Är det första gången vi alla tycker likadant tro?(Vem det gäller tänker jag inte kommentera för det är och förbli min lilla hemlighet.)

Trots det kan jag tycka att det är intresant hur var och en utav oss uppfattar vad som snyggt hos en kille. När ser en man bra ut och varför uppfattar vi det så?

Personligen så menar jag att vad som är snyggt eller inte har inte enbart med utseendet att göra. Vad jag menar med det är att en kille kan vara assnygg men har en personlighet som man vill spy på och då blir han inte längre snygg i mina ögon. Vidare kan det vara tvärt om, att en kille som ser alldaglig ut kan bli hur attraktiv som helst om han har charmen och karisman. -Ett charmigt leende och glittrande ögon kan få mig att smälta!

Men om man nu enbart ser till män som ser bra ut, ogrundat på personligheten, anser jag att man kan dela in dom i tre olika kategorier: Snygga, vackra och söta. I min värld säger inte ”han ser bra ut” särskillt mycket, för på vilket sätt då?En man kan vara antingen vacker, snygg eller söt om man ser endast till hans utseende, så är det iallafall hur jag ser det!

Här under har jag lagt upp bilder på vad jag menar.

Eric Dane: Så snygg att det borde vara olagligt! Det är så att jag får påminna mig om att stänga munnen och sluta dregla samt att jag förmodligen även behöver byta trosor efter att ha sett honom.

Paul Newman som ung: Bedårande vacker! Han hade kunnat vara en skulptur!

Jered Leto: Han är så söt att mina tår kryllas! De där blåa ögonen är det sötaste jag har sett! Han äs så söt, så söt…SÅ SÖT!!!

4 kommentarer »

  1. Jag är också helt såld på Eric Dane.

    Kommentar av Linda B — 20 oktober 2010 @ 22:03

    • Rysligt bra smak du har!😀

      Kommentar av Jeanna — 20 oktober 2010 @ 23:48

  2. Det här är ju ett jättestort ämne som behöver nästan en hel kväll för att avhandlas. Jag tycker att det kanske saknas en kategori, minst, den sexige. Annars håller jag helt med dig i din indelning och vilka bra exempel. Jag känner inte alls till Eric Dane, riktigt snygg. Men Jared Leto såg jag första gången i ”Mitt så kallade liv”… åh vad jag älskade den serien och man dog liksom lite varje gång man såg honom. =)
    Jag har en lite egen kategori som är svårt att förklara, den där inte helt uppenbart snygge, lite fulsnygg kanske men som helt enkelt har DET.

    Kommentar av Linnea — 21 oktober 2010 @ 17:38

  3. Hihi, ja visst är det ett stort ämne som man hade kunnat diskutera utan och innan!

    Eric Dane spelar doktor i TV-serien ”Grey´s Amatomy”. -Den lille Hunken!

    Jered Leto var jag förälskad i under gymnasiet och jag följde med ”Mitt så kallade liv”. Så bra jag tycke det var och Jered ville man bara få mer av hela tiden!

    Jag förstå vad du menar med att det saknas en kategori, Sexig, fast…för mig iallafall så handlar sexighet inte om rent utseende utan om personlighet. Det är en viss charm och utstrålning som får mig att tycka att någon är sexig, inte själva utseendet i sig, så det är därför som jag valde att inte lägga upp det.

    Kommentar av Jeanna — 21 oktober 2010 @ 20:01


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

