Jeannas Universum

21 oktober 2010

Inte nu, men kanske en dag

Filed under: Boys/Men, Emotions, Love — Jeanna @ 01:26

Om du hade frågat mig så hade jag aldrig erkänt det för dig.

Vad jag känner…

Pakten jag har slutit med mig själv inkluderar inte dig. Du var något ouppnårtbart, en dröm, en fantasi. När jag skrev under med mitt namn i blod hade du inte hittat fram till mig.

Nu plågas jag. Inte över vad jag har lovat mig själv utan för att sekunder känns som år. Jag väntar men jag vet inte hur länge jag kommer att stå ut. Jag vet varenda dag, timme och minut…

Jag saknar dig men det vill jag inte att du ska veta. Hade jag delgivit dig min underlägsenhet hade jag underminerat mig själv. Inte för att du vill ha makent utan för att du då hade vetat.

Jag klarar att kämpa emot en hel arme men mitt hjärta torteras av att strida ensam mot dig.

Du är så vacker att det gör ont att se på dig! Dina ord får mig att smälta… Du har mig i din hand.

En dag ska jag berätta vad jag känner för dig, men inte nu…

4 kommentarer »

  1. Vad fint! KÄnner igen mig, inte nu, inte idag – men jag har haft den där känslan.

    Kommentar av Linnea — 21 oktober 2010 @ 17:28

  2. Tack!
    Ibalnd är saker och ting komplicerade och det inte går att berätta allt vid en viss tid…

    Kommentar av Jeanna — 21 oktober 2010 @ 19:43

  3. Väldigt fint skrivet Jeanna.

    Life is beautiful and complicated…

    Kram

    Kommentar av Susanne — 23 oktober 2010 @ 11:15

  4. Nu var de där raderna inget jag har lagt ner tid på, skrev dom bara hastigt och lustigt… Men tack för att du gilla dom!🙂

    Och ja… Det där med kärlek är svårt! Det gör inte saken lättare att jag inte är klar med mig själv ännu, att jag inte helt vet vad jag vill samt att jag fattar noll och ingenting ang. denna kille! Men jag har slutat bry mig nu så får ödet ta överhand… Vi får se vad som hände i framtiden.

    Kommentar av Jeanna — 23 oktober 2010 @ 11:52


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

