Jeannas Universum

22 oktober 2010

Min fredagsdejt med Lukas

Filed under: Family, Uncategorized — Jeanna @ 23:43

Lukas berättar om sin fredag med faster Jeanna:

Köra sopbil och fylla den med klossar är ett måste! Att sedan tömma släpet och fylla på med klossarna igen kan man hålla på med hur länge som helst!

Alla klossarna måsta man samla ihop! Och traktorn… Traktorn får inte glömmas! -Den är lika rolig som sopbilen att leka med! (Jag älskar traktorer!)

Jag åt ett Ballerinakex. Mumsigt gott var det!

Nyfiken måste man vara och kolla in vad som finns i både boden och postlådan!

Köra runt med min blåa skottkärra är en höstlig aktivitet!

Och man måste ju ha lite last också! Idag valde jag bark!

Sedan tar man sig en tur med lasten!

Kolla däcken så här inför vintern är det bästa att göra!

Jag hittade ett släp hos en granne. Måste kolla att den fungerar som den ska!

Bäst att undersöka släpet grundligt!

När faster sedan säger till mig att jag inte får leka med släpet protesterar jag genom att lägga mig på marken och vägra att röra mig!

När faster sedan försöker lyfta upp mig så protesterar jag ännu mer. Hihi, men då sätter jag mig istället!

Till slut gav jag upp för faster sa att jag skulle få ”boj” när jag kom hem.


Hemma igen så lekte faster och jag ”Titt-ut”. Då gömmer man sig först under bordet…

…sedan tittar man fram lite så där bara och låtsas vara väldigt förvånad över att se faster!

När sedan pappa kommer hem möter man honom med en bamsekram!

7 kommentarer »

  1. Jag vet inte om ni tänkte på det men jag har använt mig av både min gammla och nya kamera på dessa bilderma. Vilken skillnad det är! Den nya är mycket bättre! (Jag testade båda kamerorna idag i samma miljöer för att se hur stor skillnaden skulle bli.)
    Bilderna med den nya kameran är: Lukas kollar postlådan, de bilder han protestera genom att sitta och ligga samt bilden då han vill gå hem igen för att kan ska få O´boj.

    Kommentar av Jeanna — 22 oktober 2010 @ 23:51

  2. Ja jag misstänkte att det var så =p ville bara dubbel kolla😉

    Kommentar av Jenna — 23 oktober 2010 @ 00:42

    • Hihi! Det var jag som uttryckte mig fel!🙂

      Kommentar av Jeanna — 23 oktober 2010 @ 00:43

  3. Jättefina bilder!!! Verkligen!!!🙂

    Kommentar av Susanne — 23 oktober 2010 @ 11:09

  4. Tack, Susanne!

    Kommentar av Jeanna — 23 oktober 2010 @ 11:44

  5. härliga bilder!!!!🙂

    Kommentar av Emmie — 24 oktober 2010 @ 12:56

  6. Tack Emmie!😀

    Kommentar av Jeanna — 24 oktober 2010 @ 13:00


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

