Jeannas Universum

23 oktober 2010

Och vem stöter jag på?

Filed under: Boys/Men, Memories — Jeanna @ 09:34

I  förgårkväll kom jag att tänka på ett fd strul till mig; Inte en pojkvän utan en kille jag strulade med en kort period när jag var 20-någonting. Nu var denna kille ingen minnesvärd historia, det var inte därför som jag kom att tänka på honom, utan jag mindes en rolig sak som han hade berättat för mig som han råkade ut för som ”moppekille” i sin ungdom. Annars har jag inte sett denna kille på runt 12 år, tror jag. Jag har inte tänkt på honom, jag har inte stött på honom och jag har inte haft kontakt med honom de senaste 12 åren. Varför jag just i torsdagkväll kom att tänka på den där modephistorien vet jag faktiskt inte; Den där händelsen med modepbackspegeln dök upp i mitt huvud spontant bara och jag skrattade lika mycket då som jag gjorde första gången denna killen berättade den för mig.

(Nu ljuger jag faktiskt lite. Denna killen letade faktiskt upp mig på Facebook för några år sedan och skickade några mail för att höra hur det var med mig osv. Han hade då flyttat tillbaka till Sverige efter att ha bott i Australien i väldigt många år. Men jag var föga intresserad och allt rann bara ut i sanden.)

Hur som helst… Igår när jag skulle till Hasselbacken såg jag inte mitt vackraste ut när jag körde hemifrån. Håret var uppsatt i en toffs på huvudet, jag var osminkad bortsett från ett par drag med mascaran på mina ögonfransar och jag hade en tjock, gammal olle på mig för att kunna vara ute och busa med Lukas utan att behöva bry mig om att få fläckar på kläderna. Nu är jag inte fåfäng (för då hade jag inte lämnat mitt hus sådan) men jag kan ärligt säga att jag har sett betydligt vackrare ut i mitt liv än just i det ögomblicket.

På vägen till Hasselbacken stannar jag och tankar och vem möter jag på bensinstationen som står före mig? Japp… ”Mopedkillen”. Han tittar en lång stund på mig utan att säga något, som om han tänkte  ”Är det Jeanna?” Jag å andra sidan ser direkt att det är han, men bedårande vacker som jag känner mig i den stunden låtsas jag som att det regnar och ignorerar honom totalt. Men, som om det inte var nog… Vem hoppar då ut ur bilen och säger ”Men hej!” till mig? -En tjej jag inte alls hade förväntat mig att se honom ihop med! En tjej som jag en gång i tiden dansade jazzdans ihop med på högstadiet under ”valfri kurs” i skolan; En tjej jag inte alls gillade som ung!. (Hille: En tjej från Mörrum, blond och inte hon som börjar på J.) Vad tusan, är han ihop med henne nu? -Sist jag såg henne hade hon barn ihop med en annan kille, visserligen var det för flera år sedan, men ändå!

”Hej, hej!” säger jag lite snabbt till denna tjejen och sedan blev jag oerhört  ”upptagen” med att tanka min bil och vände då ryggen emot dom för att denna tjejen inste skulle försöka inleda ett samtal med mig. Som tur är lämnar dom mig båda ifred utan att försöka prata, men jag känner ändå att jag inte kan låta bli att försöka komma där ifrån så fort som möjligt! -Jag känner mig som att jag ser ut som sju svårar år där jag står!

Men varför är det så? Att vi tjejer bryr oss om hur vi ser ut när vi stöter på en fd? Hade det varit någon jag fortfarande hade velat ha tillbaka så hade jag förstått det, men nu? Jag har inget intresse alls utav denna killen! Non what so ever! Jag skiter fullständigt i honom och hans liv… Dock kunde jag ändå inte låta bli att tänka: Varför stöter jag på honom just idag, när jag ser ut så här? Varför?

11 kommentarer »

  1. Förstå precis, jag är verkligen skitsnygg efter en rond på pensionatet, just då möter man sådana människor som man absolut inte vill ska se en så. Det är då man har en luva man tar på sig och en mössa att dra ner över ögonen😉

    Kommentar av Malin J — 23 oktober 2010 @ 10:38

    • Jag borde med börja använda mig av luvtröjor! Eller, alternativt ha ett pas solglasögon i beredskap som man kan slita fram lite snabbt om det skulle behövas!

      Kommentar av Jeanna — 23 oktober 2010 @ 11:26

  2. Det där känner jag igen!!! Så tänker jag också…och undrar precis som du varför..? Ännu värre om det, som för dig, hoppar ut en tjej man aldrig gillat från hans passagerarsida…😀

    Dumt är det, men jag förstår dig precis!

    Kommentar av Susanne — 23 oktober 2010 @ 10:48

    • Men vad skönt att jag inte är ensam om denna känslan!🙂 Och precis, är det en tjej med som man inte gillar så blir allt bara värre! Och jo, visst är det förbaskat dumt! Blä!

      Kommentar av Jeanna — 23 oktober 2010 @ 11:27

  3. Haha.. så känner vi nog alla ibland. Visa saker är tänkta att stanna i det förflutna helt enkelt.
    Men gud vad jag blir nyfiken… känns som om jag borde veta vilka dessa är också!

    Jag å andra sidan hade tyckt det vore skit kul att träffa dig vid en bensin mack, och jag är säkerligen osminkad… hoppas du inte ignorera mig då!!!

    Kommentar av Linda B — 23 oktober 2010 @ 10:58

    • Ja du Linda…Vissa saker/personer vill man bara ha i dåtid! Så är det bar!

      Hm, tror faktiskt inte att du vet vilka dessa är Linda. Killen är ett par år äldre än oss och tjejen är ett år yngre än mig. Men vill du veta kan jag lägga ett mail till dig och skvallra!😉

      Oh nej, skulle jag stöta på dig och om jag så såg ut som att en hund hade slickat hela mig hade jag pratat med dig en lång stund samt bjudut hem dig på fika!

      (Hm…såg precis att jag hade skrivit fel, men jag rättade det. Skrev: Skulle jag sätta på dig… Haha!)

      Kommentar av Jeanna — 23 oktober 2010 @ 11:30

      • Så Linda, nu har jag skickat ett mail till dig på Facebook och sagt vilka det var som jag träffade på! ;9

        Kommentar av Jeanna — 23 oktober 2010 @ 12:41

  4. Haha rolig felskrivning här sist!

    Det är naturlag, Jeanna! Murphys lag, även kallad ”lagen om alltings jävlighet” och går ut på att allt som kan gå fel förmodligen kommer att göra det också🙂.

    Kram

    Kommentar av Malin — 23 oktober 2010 @ 12:13

  5. Ja, precis… ”Skulle jag sätta på dig (Linda) om jag så såg ut som en hund hade slickat hela mig…” Hm.., Undra vad jag tänkte på? Freudiansk felskrivning?

    Murphys lag, helt klart, Nane! Fast du vet vilken denna killen är! Måste skriva det i ett mail till dig! Du känner helt klart hans lillebror!🙂

    Puss puss!

    Kommentar av Jeanna — 23 oktober 2010 @ 12:22

  6. Är det inte lite så att man liksom inte vill blottlägga sig på något sätt, utan visa hur bra man mår och vara snygg och sådär?! Så är det nog för mig iallafall – även om man inte bryr sig speciellt om personerna.

    Kommentar av Linnea — 23 oktober 2010 @ 16:49

  7. Jo precis, Linnea, så är det ogu! Att man vill visa upp sig från sin bästa sida på alla sätt! ”Titta hur snygga jag är och bra jag har det och inte finns du i mitt liv, ha!”😉

    Kommentar av Jeanna — 24 oktober 2010 @ 01:27


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

