Jeannas Universum

23 oktober 2010

Och vinnaren är…

Filed under: Photography, Polls, Uncategorized — Jeanna @ 00:17

Första priset går till Tyskland och tävlingens ända manliga tävlande! Grattis! Fick totalt 19 röster.

Två kom Susanne med denna bilden. Totalt 17 röster.

Tredje platsen går till Tyskland. Totalt 15 röster.

Fjärde platsen går till Susanne med 14 röster.

Femte platsen delas av Cecilila, Linnea och Susanne på 12 röster vardera.

Grattis säger jag till alla!

Totalt har 45 personer röstat (med 135 röster). Tack för alla som har deltagit i röstningen!

Till er fotografer som inte hamnade i toppen kommer jag att skicka ut ett seperat mail till för att berätta röstningsresultatet.

Fotograferna är upphovsmän/kvinnor till följande bilder:

Tyskland

Susanne

Linnea

Cecilia S

Malin J

Cissi M

Emma H


10 kommentarer »

  1. Har du skickat in till Metro? sista chansen nu annars om du vill vara med. =)

    Kommentar av Jenna — 23 oktober 2010 @ 00:51

    • Nej jag har ju faktiskt inte det! Jag hade tänkt att jag skulle sätta mig och redigera om några bilder till kategorierna men inte fått tummarna ur! Ska göra det imorgon tänke jag innan jag ska jobba.🙂

      Kommentar av Jeanna — 23 oktober 2010 @ 00:53

  2. Gött. Jag hoppas du vinner =) God natt!

    Kommentar av Jenna — 23 oktober 2010 @ 00:55

    • Tack! Vad söt du är!🙂

      Natti natti!
      …fast, jag sak vara uppe några timmar till jag… Håller på med en grej.😉

      Kommentar av Jeanna — 23 oktober 2010 @ 01:00

  3. Å! Jag är förvånad över resultatet måste jag säga! Intressant att se vilka bilder som fått många röster…det var inte alls de bilder som jag trodde!😀 Det är det som är så svårt med alla former av konst och kreativt arbete- det är så subjektivt, och när du väl skickar ut din produkt till världens beskådan så visar det sig snart att alla tolkar olika och har sina olika åsikter om det du skapat! Både skrämmande och spännande alltså!🙂

    Jag är personligen väldigt glad och nöjd med att mina bilder fick så många röster. Jättekul! Jag har aldrig varit någon s.k. ”dålig förlorare” heller så jag glädjs med vinnaren och måste säga att jag tycker det var massor av fina bilder som inte kom bland topp 5…

    Vem är den anonyme mannen från Tyskland förresten? Finns det så vackra berg och vattenfall där han bor så kan han skatta sig lycklig!!!🙂

    Kommentar av Susanne — 23 oktober 2010 @ 11:05

  4. Jag är också förvånad! Topplistan ser inte alls ut som jag hade förväntat mig faktiskt! Inget illa menat mot någon, men bilden som vann röstade jag inte ens på! (Visst vad bilden fin osv men det fanns tre andra som tilltalade mig mer.)

    Visst är det så med konst, att det är väldigt subjektivt! Det jag älskar hatar en annan osv. Och som du säger, det är både skrämmande och spännande! Med en kreativ själ känns det hemskt att få dåligt mottagande på något som man har lagt ner hela sin själ i! Just nu väntar jag själv med spänning på att få omdömme för något jag har presterat… Det är bära eller brista som gäller. Blä, vad hemskt det känns!

    Den anonyme tysken är en kompis bara som jag har råkat stöta på helt appropå så där bara. (Men vad han heter skriver jag inte öppet! -Dock är det strängt förbjudet att yttra hans namn här på bloggen (om man nu kommer underfund med det) eller någon annan killes namn! -Det är så jag vill ha det!) Men vi är som sagt bara vänner och flamsar runt lite och skickar lite saker till varande. Bland annat skickar vi bilder tillvarandra som vi har fotograferat och jag valde ut vilka av alla hans bilder som skulle vara med i tävlingen. Den som vann hade jag först tänkt att välja bort eftersom det fanns en annan som jag gillade mer, även om det inte var lika ”höstig”.) Just nu är han på semester i USA och bilden som vann plus bilden som kom trea, den med havet, är ifrån USA. Den övriga bilden med slottet är från hans hemstad i Tyskland.)

    Kommentar av Jeanna — 23 oktober 2010 @ 11:43

  5. Åh vad glad han måste bli när han får sitt pilgrimshalsband! hihi… Jjag röstade på hans två bilder med bergen och vattenfallet faktiskt. Men det var svårt att rösta – jag hade många favoriter!

    Kommentar av Linnea — 23 oktober 2010 @ 16:43

  6. Hihi, jag precis! Han kommer att bli superglad för det!😉
    Jag röstade faktiskt på en av hans bilder, den blåa med havet… Jag gillade den skarpt!
    Jag tyckte med det var svårt att rösta och precis som du säger fanns det många att välja mellan!

    Kommentar av Jeanna — 24 oktober 2010 @ 01:23

  7. Grattis till din Tyske vän! Jättefina bilder! Det var kul att delta även om man inte vann!

    Kommentar av Cissi — 25 oktober 2010 @ 12:17

  8. Visst var det fina bilder och grattis grattis till den tyske lille filuren! Kul att du tyckte om att deltaga fastän du inte vann.🙂

    Kommentar av Jeanna — 25 oktober 2010 @ 14:56


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

