Jeannas Universum

25 oktober 2010

Linas kvällsbok

Filed under: Movies, Videos — Jeanna @ 15:40

I helgen såg jag en söt, svensk film som heter ”Linas Kvällsbok”. Det handlar om Lina som går i nian som är hemligt kär i Ivar som går i sjuan. Men när man går i nian så kan man inte vara tillsammans med någon i sjuan för vad ska då kompisarna säga? Istället blir Lina tillsammans med Danne som går på gymnasiet, fastän hon inte är kär i honom. (Men kompisarna tycker han är snygg och cool och sägar att hon aldrig kommer att få en bättre kille än honom!)

Den här filmen är söt, väldigt fin och rolig. Trots att jag är 32 så gillade jag den och jag rekomenderar den varmt till er alla! Man blir nostalgisk när man ser den! Den hanldar om liveta alla gåtor och funderingar man hade i den åldern. -Om att hitta sig själv, prova sig fram i vuxenvärlden, om tonårsfylla, kärlek och kompisar.

Tyvärr hittade jag ingen trailer upplaggd någonstans så jag bjuder på ett filmklipp där Lina har sex med Danne för första gången! (Titta gärna på hela klippet för det är helt klart sevärt!)

”Jag har hållit i en mänsklig batong utan att ha sett den. För hade jag tittat på den så hade jag nog gått hem. Vad ska man säga? -Det gick ju jättebra, trots kletet. Danne verkade njuta jättemycket, jag njöt noll.”


4 kommentarer »

  1. Jag ÄÄÄÄÄLSKAR verkligen den här filmen!!! Den är helt underbar! Har haft den som en personlig favorit i flera år nu!🙂

    Så jag håller med Jeanna (som f.ö. har MYCKET BRA filmsmak, hehe) om att detta är en film som bör ses! Den är väldigt rolig dessutom!

    Kommentar av Susanne — 26 oktober 2010 @ 00:13

  2. Jag vet att den har några år på nacken, men jag har helt missat att se den innan! Som som du säger, den är helt underbar och väldigt se värd! (Jag kände för övrigt värsta nostalgien när jag såg den, även om jag inte låg med killar när jag var 15 år!)

    Åh, tack för att du gillar min filmsmak.😉

    Kommentar av Jeanna — 26 oktober 2010 @ 00:46

  3. Har du läst böckerna? För de är ÄNNU bättre! Hysteriskt roliga kommentarer på varje sida, jag läste den på Kreta och skrattade så jag trillade av solstolen:) ”Idag var det fiskbullar i matsalen, och jag älskar fiskbullar. men när man går i skolan måste man tycka att fiskbullar är ofräscht, för det tycker Tea, så där stod jag och rynkade på näsan åt de ofräscha fiskbullarna. Ohc killarna skrek att det luktade fitta i hela matsalen. Men då såg jag det! Dansken tog massor av fiskbullar på sin tallrik! Vad betyder det?? Att vi är tvillingsjälar, att han är ofräsch eller att han gillar fitta?”

    Kommentar av Cecilia — 27 oktober 2010 @ 16:56

  4. Nej, jag har faktiskt inte läst böckerna! Men jag log och skratatde mig igenom hela filmen så jag kan tänka mig att böckerna är underbara!😀

    Hihi, underbara repliker!😀

    Kommentar av Jeanna — 27 oktober 2010 @ 20:07


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

