Jeannas Universum

25 oktober 2010

Utan trosor

Filed under: Daily Life — Jeanna @ 16:26

Klockan 07:15 imorse väcktes jag av en knack på dörren. Yrvaken försökte jag komma underfund med vem tusan det kunde vara, vad hade nu hänt? – Jag väntade inte besökt och någon okänd människa knackar väl knappats så dags på min dörr?

Iklädd ett nattlinne och helt ruffsig i håret gick jag och öppnade. ”Hej, sotning idag!”, sa en okänd man till mig som stod på trappan och log. ”Jaha?”, blev mitt svar. ”Det har jag helt missat!” Jo, jag hade missat det, helt och hållet. Den där lappen man brukar få ut med posten hade jag inte fått. Eller, så hade jag kanske råkat kasta den tillsammans med reklamen. I vilket fall som helst så var jag inte beredd på att få sotningsbesök men jag släppt in mannen iallafall för som tur var hade jag inte hunnit börja elda i kaminen, jag hade ju legat och sovit fram tills dess.

Medan mannen höll på med kaminen slog det mig plötsligt. -Jag hade inga trosor på mig! Så där lite i slowmotion ser jag mig själv titta på vilket nattlinne jag hade, det var väl inte något som var lite halvt genomskinligt? Nej, som tur hade jag inte det och inte var det någon litet kort nattlinne jag hade på mig heller, så att man änså skulle kunna se vad som inte döljde sig där under. Trots det kunde jag inte låta bli att tänka: ”Jaha, här står jag yrvaken och ser för jäklig ut och inte har jag några trosor på mig heller när en okänd man befinner sig i mitt hus!”

Bra jobbat, Jeanna! Bra!

2 kommentarer »

  1. hihi angenämnt… åh vad jag hade varit obekväm.

    Kommentar av Linnea — 26 oktober 2010 @ 21:13

  2. Ja, det kändes lite konstigt!

    Kommentar av Jeanna — 27 oktober 2010 @ 02:23


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

