Jeannas Universum

28 oktober 2010

Hur blir man av med en seriefigur?

Filed under: Boys/Men — Jeanna @ 14:26

Nu kanske jag är fruktansvärt elak och hemsk som människa som skriver detta, men då får jag vara det! För saken är den att jag inte vet vart jag ska ta vägen, jag pallar inte mer alltså!

Sms:en och mms:en jag får av ”seriefiguren” (som jag har döpt honom till) är hysteriskr roliga! Och nej, tyvärr skrattar jag fortfarande åt honom och inte med honom! Jag vet att det är hemskt, men jag kan inte låta bli! Jo han är snäll och schyst på alla sätt och vis och han har inte gjort mig något ont alls, men det är inte det som det handlar om. Jag har sagt vad jag känner och vill, men trots det fortsätter sms:en och mms:en att komma och det är tragiskt! Jag vet inte vad jag nu ska säga eller göra så jag har helt enkelt valt att ignorera dom och valt att inte svara. (Jag vet att man inte får göra så, men jag klarar tyvärr inte av något annat!)

Som exempel: Igår kväll fick jag ett mms på honom i bar överkropp där jag antar att han försökte se lite charmig ut (men misslyckades helt). Trodde han att jag skulle ändra uppfattning och inställning till honom och jag fick se hur vältränad han är? Det är som att jag skulle ha skickat en bild på mig själv till en kille som inte är intresserad där jag endast poserar i en BH och tänka: ”Ser han hur stora bröst jag har så ändrar han sig säkert!”. -Nej, jag kommer inte att ändra mig! Varför väljer man att skicka en sådan bild på sig själv till en tjej som har sagt att hon inte är intresserad (på ett fint sätt visserligen)?

Är det någon som vet hur man blir av med en seriefigur?

6 kommentarer »

  1. När det gäller sk stalkare brukar man ge rekommendationen att inte ge dem lillfingret för då tar de hela handen. Dvs man ska ignorera… elakt kanske i ditt fall… men ibland får man vara lite övertydlig. I värsta fall får du säga åt honom att du inte vill att han hör av sig mer… jobbigt!

    Kommentar av Linnea — 28 oktober 2010 @ 20:11

  2. Jag ignorerar honom bara nu och idag har det varit tyst i mobilen iallafall…

    Kommentar av Jeanna — 28 oktober 2010 @ 21:14

  3. Jag har också en seriefigur…😀 Jag har informerat och ignorerat i över 7 år nu men fortfarande hör han av sig. Undrar vad man sätter för diagnos på det..?😉

    Då, för 7 år sedan, var vi båda singlar och träffades en kort tid innan vi båda hamnade i nya förhållanden (vilket inte gjorde att han upphörde att höra av sig) och nu är han gift och har två barn men hör fortfarande av sig…

    Undrar om det är det faktum att de blir avvisade som gör att de inte kan släppa och gå vidare..?

    Kommentar av Susanne — 29 oktober 2010 @ 03:23

    • Men det låter ju som att den killen har en hälsosam inställning till det hela! Jätteroligt för dig också! Nej…

      Åh, diagnoser! Sådant här gillar ju jag! Narcissistisk personlighetsstörning kanske om vi ska sätta en full diagnos? Eller kanske Histrionisk personlighetsstörning passar bättre? (Fast nu vet ju jag inte hur han är för övrigt?) Eller kanske det bara är drag av någonting, och ingen full diagnos?😉 Vi kanske kan stämpla det lite lätt som skev verklighetsuppfattning alt. (som du säger) ofärmåga att hantera avvisanden?

      Jag tror med egentligen att det handlar om att de inte kan hantera avvisanden. Vidare tror jag också att det handlar (i mitt fall iallafall) och att de har en ”piedestadbild” som de inte vill släppa taget om (dvs att man är placerad på en piedestal). Eller så är det inte nöjda med sina liv och tror att jag/vi är räddningen/flykten…

      Kommentar av Jeanna — 29 oktober 2010 @ 15:22

  4. Skicka honom till Peder på Comicland!

    Kommentar av Cissi — 29 oktober 2010 @ 11:04

    • Men det var ett bra förslag!😀 Tack Cissi!

      Kommentar av Jeanna — 29 oktober 2010 @ 15:02


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

