Jeannas Universum

29 oktober 2010

Ouija brädan

Filed under: Supernatural — Jeanna @ 16:05

Här har ni henne, min ouija bräda som är inhandlad i USA 1996. Jag har försökt använda den någon gång innan men misslyckats, nu har jag inte rört den på över tio år. Men den 31 oktober åker hon fram igen, mitt inatten mellan 02.00 och 03.00 någon gång. Och jo, jag ska göra det själv, nedstäckt med massa tända ljus. Jag ska till och med vara modig och inte täcka över speglarna…. Speglar i mörka rum ger mig annars kalla kårar. (Och förstår ni inte den referansen får ni slå upp det.)

Flera utav er tycker detta säkert är töntigt, ett jäkla hittepå och trams, men det får stå för er. Jag, jag tror å andra sidan, jag har upplevt alldeles förmycket för att inte kunna tro! (Hihi, och jag har ju kollat mina små böcker så det är ju inte så att jag är schizofren eller något.)

Jag har undersökt det hela noga och jag är fullt medveten vad det innebär om man nu gör det på riktigt, så som jag ska göra. Jag vet att man öppnar kanaler, att man bjuder in energier som sedan kan bli svåra att bli av med och jag vet att chansen är störst att man får kontakt med negativa energier (för tydligen är det de som är mest på hugget i de sammanhangen). Men jag tar mina chanser/risker…

Nej, jag vill inte ha kontakt med någon speciell (även om jag undrar vilken/vilka andar det är som jag ibland känner av i huset).

Nej, jag vill inte ha svar på en speciellt fråga och jag vill heller inte veta något om min framtid.

…det är inte därför som jag väljer att göra det. Jag gör det för kickens skull och jag gör det för att stilla min nyfikenhet.

Nu vill jag göra det här själv… Vill inte ha någon vid min sidan. Dels för att jag inte vill ha något fusk och dels för att jag vill uppleva den där spänningen som man bara känner om man är själv. Samtidigt föstår jag att om lyckas  få kontakt, har jag inga bevis och ingen som kan bekräfta. Därför kommer jag hålla tyst om vad som händer och inte yttra något om det! För…om jag på söndag skriver att jag har lyckats få kontakt och vad som då inträffade, hur många hade trott mig?

12 kommentarer »

  1. Hade inte vågat… absolut inte själv. Jag tror att precis vad som helst kan hända… beroende på hur man mår och vad man tänker på. Om inget annat så är de vackra de där brädorna.

    Kommentar av Linda B — 29 oktober 2010 @ 16:44

    • Visst är dom vackra!🙂 Och jo, vad som heslt kan ju hända! Nu ska jag inte ljuga och påstå att jag utan vidare (dvs att jag tar det med en klackspark), gör det här för så är det inte! Lite rädsla känner jag!😉

      Kommentar av Jeanna — 31 oktober 2010 @ 11:10

  2. menade …” absolut inte ensam” i en större grupp på något känt men neutralt ställe hade jag kunnat testa men inte i mitt eget hem. men lycka till och ha så skoj:-)

    Kommentar av Linda B — 29 oktober 2010 @ 16:47

    • Jag förstår dig!🙂

      Kommentar av Jeanna — 31 oktober 2010 @ 11:11

  3. Jag hade inte heller gjort det ensam. Samtidigt måste man göra det med personer man litar på, som inte kallar på fel ”andar” och lockar till sig negativa energier. När jag har gjort det har vi varit från 3-15 personer och den som ställer frågor håller inte i glaset, för att inte medvetet föra glaset s a s. Jag kunde massa regler om sånt när vi då gjorde det men jag har glömt dom eftersom det är så många år sedan nu. Men man ska inte ställa frågor om döden kommer jag ihåg. Lycka till! Dock är ju givetvis nyfiken på hur det kommer att gå!

    Kommentar av Linnea — 29 oktober 2010 @ 17:18

    • Jag kunde med massa inom om detta innan men eftersom det är över tio årsedan sist var jag tvungen att kolla upp en massa så att det kommer att gå ”rått” till.🙂

      Kommentar av Jeanna — 31 oktober 2010 @ 11:12

  4. Hade jag aldrig vågat göra alls, jag är en mespropp, vågar inte ens se på skräckisar😛

    Kommentar av Malin J — 29 oktober 2010 @ 17:53

    • Jag hade inte vågat göra det själv innan heller… Men nu så gillar jag spänningen av det!😉

      Kommentar av Jeanna — 31 oktober 2010 @ 11:13

  5. Jag vill veta, OCH jag hade Trott dig. Jag tror själv på såna där konstig heter, jag tycker det är väldigt spännande. Maila mig vettja om du får fram något intressant =)

    Kommentar av Jenna — 29 oktober 2010 @ 21:31

    • Jag lovar att höra av mig, vännen!🙂

      Kommentar av Jeanna — 31 oktober 2010 @ 11:14

  6. Jag tycker också det andliga är intressant, och har alltid tyckt det. Men jag hade inte vågat göra det ensam heller. Lyck till! Är också nyfiken på och höra sen hur det gick.

    Kommentar av Petra — 30 oktober 2010 @ 11:18

    • Åh, tänk vad många som läser min blogg som är intresserade utav det här!🙂

      Kommentar av Jeanna — 31 oktober 2010 @ 11:14


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

