Jeannas Universum

29 oktober 2010

Paranormal Activity 2

Filed under: Movies, Videos — Jeanna @ 00:33

Jag har nyss sett ”Paranormal Activity 2”. Visst hoppade man till några gånger men jag tycker inte att den var lika otäck som 1:a. Dessutom tog det 45 minuter innan jag ens hoppade till första gången! -Tyckte jag början på 1:an var seg så var denna ännu värre, men när den väl kommer igång så började det hända saker allt oftare (precis som i 1:an). Speciellt en scen fick mig att rysa riktigt så där härligt! -En scen som finns i 1:an också men som i denna filmen är mer utvecklad och varar längre! Mys!

Paranormal Activity 2 börjar utspela sig två månader innan 1:an och det är samma demon som är i farten. Dock besöker den Katies syster och hennes familj och man får följa händelserna i deras hus fram dag 1 i Paranormla Activity (1:an och 2:an korsar alltså varandra).

Jag måste påpeka en sak: Det där surrande ljudet som hörs när demonen kommer (både i 1:an och 2:an) har de lyckats riktigt bra med! Så fort man börjar höra det så spänner man sig lite och blir förväntansfullt på vad som ska hända. Det bidrar helt klart till att filmen känns otäck!

Trailern till Paranormal Activity 2 (jag gillar inte denna för den säger ingenting om filmen egentligen):

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

