Jeannas Universum

31 oktober 2010

Halloween i Johnson City

Filed under: Holidays, Travelling — Jeanna @ 14:24

Lite bilder från Halloween i Johnson City, Tennessee 1995. (Jag kan inte förstå att detta är 15 år sedan!)

Jag klädde ut mig till clown. (Jag lånade en clowndrökt som hade tillhört en av mina värdsystrar och köpte sedan själv en peruk och smink).


Armelle, en frank utbytesstudent som bodde i granstaden (som jag umgicks med) hade på helgen en Halloweenfest. Pao, en thailändsk utbytesstudent, var även med samt två av Armells amerikanska klasskompisar.

På Halloween hängde jag med några tjejer i granskapet på ”trick or treat”. Jag var clown och de andra…horor.

Kvällens fångst: Jag fick ihop lite godis iallafall!

4 kommentarer »

  1. Åh vilken söt clown!!!🙂 Jag saknar verkligen stämningen från Halloween som den firas i USA…och då har jag aldrig bott där eller varit med på Trick or treat. Jag har endast besökt NY under Halloween vid två tillfällen, men det har varit fantastiskt kul! Jag har studerat Halloween utifrån, s a s.

    2007 upplevde jag New Yorks välkända HALLOWEEN PARADE (direktsänds i hela USA) och lyckades få plats längst fram vid avspärrningarna vilket ledde till fantastiskt roliga bilder! Tyvärr ligger dessa bilder sparade där jag inte så lätt får tag på dem, så jag får väl rota fram dem till nästa Halloween och köra på bloggen…😉

    Kommentar av Susanne — 31 oktober 2010 @ 22:13

  2. Tack! =o) (Egentligen tycker jag inte om clowner så det är lite komiskt!)
    Jag saknar också Halloweenstämningen ifrån USA! -Även om man inte själv knackar dörr (trick or treat) så märken man ändå av den där stämningen om man befinner sig i USA!

    Åh, har du sett Halloween Parade! Vad kul! Nu blir jag allt lite avis! Och en sådan perfekt plats också!🙂 Jag ser fram emot att få se bilderna en dag!🙂

    Kommentar av Jeanna — 2 november 2010 @ 17:46

  3. *L*
    Granstaden? Har du många granar där??

    Kommentar av Jamie — 3 november 2010 @ 17:09

    • Ja! Det är granar överallt och allt är dessutom byggt av gran!😉

      Kommentar av Jeanna — 3 november 2010 @ 19:30


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

