Jeannas Universum

31 oktober 2010

Powder

Filed under: Movies, Videos — Jeanna @ 20:05

En av mina favoritfilmer är ”Powder” från 1995 (bygger på en bok skriven av Robert B Young). Indirekt handar den om livsåskådning men den handlar även om hur vi som människor förhåller oss till det som anses udda och hur vi blir rädda för det vi inte förstår oss på. Jag älskar det här manuset och önskar att jag själv hade skrivit det! Den här filmen är så vacker och hela filmen berör en!

”When sheriff Barnum investigates the death of an elderly rural resident, he discovers a teenage grandson living in the basement. Raised by his grandparents, he has experienced the world only through books, never leaving the family farm. He is sent to a state home for boys where he has trouble fitting in socially. His odd appearance and unusual abilities cause the small town residents to fear and ridicule him. However, not all are afraid. Some begin to view his potential and gifts with wonderment.”

Några klipp från filmen:

4 kommentarer »

  1. Denna film kommer jag att se! Tack för tipset!🙂

    Kommentar av Susanne — 31 oktober 2010 @ 22:02

    • Det var så lite så! Tror att det är en film som du kommer att gilla!🙂

      Kommentar av Jeanna — 2 november 2010 @ 17:41

  2. Jag vill också se filmen – men det har aldrig blivit av! Men jag gillar idéen. Vi såg en rätt så bra film i fredags – Identity – den gick faktiskt på tv. Annars är det sällan det sänds bra film på tv tycker jag -tyvärr.

    Kommentar av Linnea — 31 oktober 2010 @ 22:53

    • Denna filmen gick på bio när jag pluggade i USA, men jag såg den först när jag kom hem. Jag har den till och med på VHS hemma hos mamma någonstans och jag har sett den flera gånger även om det är flera år sedan nu.

      John Cusack fan som jag är har jag sett ”Identity”, har den till och med på DVD.😀 Den är bra. Men när jag såg den lyckades jag räkna ut slutet… Men den var bra ändå.🙂

      Kommentar av Jeanna — 2 november 2010 @ 17:43


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

