Jeannas Universum

5 november 2010

Visumansökan

Filed under: Travelling — Jeanna @ 17:49

Inatt ansökte jag online om visum till USA. Förutom en massa data ska man fylla i ska man svara på frågor, som den här (som är min favorit):

”Have you ever been or are you now involved in espionage or sabotage; or in terrorist activities; or genocide; or between 1933 and 1945 were you involved, in any way, in persecutions associated with Nazi Germany or its allies?”

Om man nu är terrorist, spion eller ägnar sig åt folkmord…inte tusan svarar man väl ”ja” på den frågan? -Jag tycker den frågan är hysteriskt rolig!

Hur som helst, jag fick mitt visum godkänt iallafall! (Fast det påpekades att jag trots det kan stoppas av antingen tullen eller ”immigrations” vid min ankomst och då nekas inträde till USA. Men jag håller tummarna!)

8 kommentarer »

  1. Och det värsta är att man måste svara på samma frågor igen på planet… vi trodde att man skulle slippa det eftersom man jag en digitalansökan i förväg… men nej. Jag gillar frågorna om – man har med sig cellodlingar, om man har varit på en bondgård osv. Helt sjuka frågor…

    Kommentar av Linnea — 5 november 2010 @ 18:12

    • Hihi, visst är det fantastiska frågor! ”Jo, jag har lite cellodlingar i fickan och på fritiden ägnar jag mig åt folkmord!”😉 Knäppt att man behöver fylla i det igen på flyget!

      Bodyscanningen ser jag också fram emot!😉

      Kommentar av Jeanna — 6 november 2010 @ 00:46

  2. Visst är det fantastiskt?😀😀 Lika skoj varenda gång att svara, och precis som Linnea påpekar så får man ju numera göra det 2 ggr/pers! S U C K…😉

    Kommentar av Susanne — 5 november 2010 @ 18:31

    • Ja, det känns så jäkla onödigt!

      Kommentar av Jeanna — 6 november 2010 @ 00:44

  3. När är det du åker?

    Kommentar av Jenna — 6 november 2010 @ 14:07

    • Jag lägger ett mail till dig med svaret.🙂

      Kommentar av Jeanna — 6 november 2010 @ 14:37

  4. får hoppas du kommer in i dåranas land da dem är ju inte kloka det är ju usa sj-älva som är dem verkliga teroristerna

    Kommentar av Skipper — 7 november 2010 @ 18:23

    • Hihi, joda…jag kommer att komma in!😉 Det är jag helt övertygad om!😉

      Så vet jag inte riktigt vad du menar med att USA är det verkliga terroristerna? Menar du personer som Timothy McVeigh (bombningen i Oklahoma City) eller menar du kanske ”terrorister” som världspoliser? För menar du det sistnämna så tycker jag att du ska fundera över vad som hade hänt ifall USA inte hade haft arméer i olika länder världen över.
      Taiwan: Kina hade försökt ta tillbaka Taiwan!
      Japan: Japan har gått med på att inte ha kärnvapen och amerikanarna är nu stationerade där och hade de inte varit där hade Kina säkerliken försökt ge igen för WW2.
      Syd Korea: Vad tror du Nord Korea hade gjort om USA inte hade varit där?
      …bara för att nämna några. Och inte är det vi världen över som betalat för det utan de amerikanska skattebetalarna!

      Kommentar av Jeanna — 7 november 2010 @ 20:12


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

