Jeannas Universum

14 november 2010

Ett defekt synsätt!

Filed under: Travelling — Jeanna @ 23:40

Jag vet att det inte finns någon logik alls i vad jag nu kommer att skriva, men jag kan ändå inte hjälpa att jag känner så här! När jag pratar md folk som säger att de har rest mycket kan jag ibland tänka ”Va??”. Jag vet att jag har rest mer än den ”normala” svensken och gjort lite annorlunda resor, men…

-Folk som bara har rest på chater och hängt omkring på turistorter med diverse tursitfällor… För mig är det inte ”riktiga” resor (om ni förstår mig rätt). Va???

-Folk som aldrig har varit i USA har jag svårt att ta på allvar och dom anser att de är beresta? -Va??? (Jag vet, det finns ingen logik i detta!) Men…så är det bara i min värld! Har man inte besökt USA har man tyvärr inte särskillt mycket att komma med i min värld och killar/tjejer som stöter på mig som inte har besökt detta land faller genast i mina ögon. Jag vet att det är ett helskumt synsätt men så är det tyvärr!

4 kommentarer »

  1. YES. jag har varit i new york! då är jag godtjänd:D hihi;)

    Kommentar av Emmie — 15 november 2010 @ 00:08

    • Haha, ja både du och systern din är ”godkända”!😉

      Kommentar av Jeanna — 15 november 2010 @ 05:15

  2. Haha vad rolig du är – och åtminstone ärlig. Även om jag inte håller med dig i allt. Nej charterresor räknas knappt även om man varit i Thailand. Då har man varit på semester -men man har inte rest. Det är en skillnad där tycker jag. Jag har heller inte varit i USA, jag har varit i New York – så brukar vi säga Andreas o jag. =P Jag är inte speciellt berest men jag har varit lite här och där – men jag skulle heller aldrig säga att jag är berest. =)

    Kommentar av Linnea — 15 november 2010 @ 09:29

    • Jag vet, det finns ingen som helst logik i mitt ”USA-synsätt”!😉
      Och jo, du har varit i USA, Linnea! -Du har upplevt den amerikanska atmosfären som inte går att beskriva om man själv inte har upplevt den!😉

      Kommentar av Jeanna — 15 november 2010 @ 11:49


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

