Jeannas Universum

15 november 2010

För mig är det fusk!

Filed under: Thoughts — Jeanna @ 23:52

Jag gillar inte folk som ber in gå in på olika sidor och rösta på deras bidrag i olika tävlingar! Vare sig det gäller att rösta på deras bidrag och/eller att ge deras bidrag höga poäng så är det för mig fusk! (Att däremot be folk rösta i tävlingar där man själv deltar utan att specifikt be folk rösta på just deras bidrag alternativt inte tala om vad som är ens egna bidrag är en annan sak!)

Varför är folk så egotrippade att de måste försöka fuska sig till ett vinnande bidrag? Inser inte dessa människor att det då inte handlar om en genuin tävling där den ”rätta” vinnaren då inte kommer att vinna utan att det då blir en tävling i vem som han mest/”schystast” vänner som lägger mest/högst röster?

Inser inte dessa människor att de då är delaktiga i att eventuellt stjäla en vinnande plats från en annan människa som kanske förmodligen förtjänade den mer eftersom deras bidrag är bättre? Och vad säger det om dessa människor etik och moral ifall de tycker att det är okej att göra så?

Fy och blä! Jag gillar inte alls sådant och jag hade själv aldrig velat vinna något på det sättet! Ska jag vinna något vill jag vara förtjänt utav det; För att folk röstade med hjärtat och tyckte mitt bidrag var bra, inte för att jag övertalade en massa folk att lägga röster som de annars aldrig hade lagt.

Nej, sådana människor gillar jag inte alls!

6 kommentarer »

  1. Jag håller helt med, tycker det är trist med folk som kollar in på en blogg och bara hänvisar till sin egna också…

    Kommentar av Linnea — 16 november 2010 @ 20:57

    • Men eller hur! På FB dyker det hela tiden upp en massa sådana röstningar tycker jag och på bloggar är det en massa hänvisningar hit och dit. Blä!

      Kommentar av Jeanna — 17 november 2010 @ 13:11

  2. vad är det dina vänner vill att du ska rösta på facebook? tror jag ska vara glad över att jag inte är med där?😉

    Kommentar av Anonym — 17 november 2010 @ 21:26

    • På senare tid har det främst varit två personer på min vännerlista som har lagt upp inlägg efter inlägg där de ber oss på facebook rösta på deras bidrag i en musiktävling. -Och jag gillar tyvärr inte alls sådant. Deras låtar var visserligen hyffsat bra med det fanns andra bidrag i mitt tycke som var bättre och jag tycker då att det är fusk ifall de skulle vinna grundat på en massa kompisröster när de andra var bättre och mer välförtjänat utav att vinna. (Jag hoppas du förstå vad jag menar!)

      Kommentar av Jeanna — 17 november 2010 @ 21:50

  3. jag fattar och jag håller med.

    Kommentar av Anonym — 17 november 2010 @ 23:34

    • 🙂

      Kommentar av Jeanna — 18 november 2010 @ 01:13


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

