Jeannas Universum

15 november 2010

Teaterhelg

Filed under: Theater — Jeanna @ 12:09

I lördags var jag och Tobbe och tittade på ”Vilken högoddsare” på Karlshamns statsteater. En helt okej föreställning; Inte dålig men heller inte jättebra. Jag tyckte nog inte att den var lika rolig som vissa andra, men jag skrattade på flera ställen och då åt Tomas Pettersson, de andra tyckte jag tyvärr inte var särskillt roliga. (Jag skrattade absolut inte i slutet då en scen förmodligen skulle framstå som både rolig och sexig…jag tyckte bara det var fåningt!) Men farsen var helt okej som sagt!

I söndags var vi ett helt gäng som åkte till Växjös konsterhus och tittade på Linnea teaterns uppsättning av ”Sound of Music”. -Den var klart den bästa musikal jag har sett! Jag blev helt tagen direkt när föreställningen började med nunnkören och barnskådespelarna var fantastiska! Flera människor satt och grät i publiken och efteråt hörde jag hur en av de manliga skådespelarna sa att det var första gången han var med i en uppsättning då så många satt och grät i publiken. Ska ni gå på teater i höst/vinter rekomenderar jag starkt denna!

2 kommentarer »

  1. Då gick jag ju dessvärre miste om nåt riktigt suveränt då…

    Jag har sett Sound of Music på Malmö stadsteater för många år sedan, minns att den var mycket bra då också.

    Kommentar av Susanne — 15 november 2010 @ 18:52

    • Synd att du inte kunde följa med, Susanne. Men den var säkert lika bra i Malmö?

      Kommentar av Jeanna — 15 november 2010 @ 20:56


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

